Senaste nytt

REA på TAP i Business Class från Lissabon

Dr. Miles

Expert
TAP, LATAM, och Azul verkar kriga rätt hårt om business-priserna just nu.

Ser t.ex. många Lissabon-Nord-/Sydamerika med a330-900neo i maj från 5642 SEK (billigast LIS-GRU)

Visa bifogad bild 89276
Visa bifogad bild 89269
Bra hittat!

Liknande priser (dock ej till Sao Paulo eller Rio de Janeiro) finns även från Oslo och Köpenhamn. Dessutom som åretruntpriser.


T ex från Oslo till New York och Boston enkel för ca 5.550 NOK (till Toronto kostar det ca 6.400 NOK):
Screenshot20190417 01 TP.png


[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
[Business class] Oslo-New York/Boston/Toronto T/R, TAP Portugal, fr 9.800 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

kander

Medlem
Bra hittat!

Liknande priser (dock ej till Sao Paulo eller Rio de Janeiro) finns även från Oslo och Köpenhamn. Dessutom som åretruntpriser.


T ex från Oslo till New York och Boston enkel för ca 5.550 NOK (till Toronto kostar det ca 6.400 NOK):
Visa bifogad bild 89300

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
[Business class] Oslo-New York/Boston/Toronto T/R, TAP Portugal, fr 9.800 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bra där, det verkar speciellt som Köpenhamn–Toronto (~6500 SEK) och Köpenhamn–New York (~7400 SEK) ligger bra till i Juli. Dock får man i många fall ha en long stopover i Lissabon, vilket iofs inte behöver vara en nackdel. Tillbakavägen är dock mycket dyrare, men där kan man ju t.ex. från New York kombinera med en FlyPremium hem i SAS Business för 36k poäng och 59 SEK i skatter enligt SAS bokningsverktyg.

Screen Shot 2019-04-17 at 12.14.24.png

Screen Shot 2019-04-17 at 12.13.51.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

toer00

Medlem
Hmm intressant...
Funderar på TAP hem SFO i sommar, frågan är vad gör man i Lissabon i 6 timmar (ank TP fr. SFO 11:40, avg TP till ARN, 18:05).
hinner man in till stan iChat en trevlig lunch eller dyl?
 

Senator

Moderator
Hmm intressant...
Funderar på TAP hem SFO i sommar, frågan är vad gör man i Lissabon i 6 timmar (ank TP fr. SFO 11:40, avg TP till ARN, 18:05).
hinner man in till stan iChat en trevlig lunch eller dyl?

Antigen tar man lunchen IRL eller iChat Sorry, jag vet! AutoCorrect jäkla skit.

Men jag på frågan: det borde ge 3-3,5 sköna timmar i centrala Lissabon med en schyst lunch:
 

MTheC

Medlem
Jag flög Oslo-New York med TAP i somras i bokningsklass J. Det gav (till Eurobonus) 6800 poäng mellan Lissabon och New York och 3600 mellan Oslo och Lissabon.

Ni kan ju läsa reserapporten jag skev om det för beskrivning av en del av problemen man kan få med tight anslutning i Lissabon också :)
 
Toppen