Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

PP4EH

Medlem
Intressant att det inte står platinum.

Kul när man ska langa fram det på fast track på GOT eller på Espresso House.
Så säger tonåringen, det står inte platinum någonstans.
Jo men ser du inte det är i metall??
Jo fast det står ju inte platinum.. ( Behåller mitt plast kort för såna incidenter)
 

ESGP

Medlem
Intressant att det inte står platinum.

Kul när man ska langa fram det på fast track på GOT eller på Espresso House.
Så säger tonåringen, det står inte platinum någonstans.
Jo men ser du inte det är i metall??
Jo fast det står ju inte platinum.. ( Behåller mitt plast kort för såna incidenter)

Själv är jag inte orolig för detta.
Senast jag använde fast Track på GOT frågade jag hur Amex fast Track fungerar och killen svarar då att ”silvriga kortet är +1 och svarta kortet är +2”
Kom ihåg att det inte står ”Centurion” på det svarta kortet ;)
 

PP4EH

Medlem
Själv är jag inte orolig för detta.
Senast jag använde fast Track på GOT frågade jag hur Amex fast Track fungerar och killen svarar då att ”silvriga kortet är +1 och svarta kortet är +2”
Kom ihåg att det inte står ”Centurion” på det svarta kortet ;)
Vissa är riktigt slipade i kontrollen på GOT.

OT den går från Swedavias regi över till Securitas 1a Maj, personalen består, men det återstår att se om kvaliteten består.
 

FL07

Medlem
Själv är jag inte orolig för detta.
Senast jag använde fast Track på GOT frågade jag hur Amex fast Track fungerar och killen svarar då att ”silvriga kortet är +1 och svarta kortet är +2”
Kom ihåg att det inte står ”Centurion” på det svarta kortet ;)
Undrar just hur många "svarta kort" personalen som sitter där sett. Förmodligen noll, hehe. Har man Centurion så har man nog fast track utan att visa sitt kort... :D
 
Last edited:

FrontX

Medlem
Ett litet tips om man inte vill vänta i 12 veckor, så förlustanmäl kortet istället för att bara beställa ett nytt. Vid ersättningskort så prioriteras den beställningen framför en som bara beställt ett nytt
 

Frisk78

Medlem
Ett litet tips om man inte vill vänta i 12 veckor, så förlustanmäl kortet istället för att bara beställa ett nytt. Vid ersättningskort så prioriteras den beställningen framför en som bara beställt ett nytt

Det tycker jag låter som en korkad idé. Det kan omöjligt vara så bråttom att få ett kort, man inte ens visste att det gick att få i metall för någon vecka sedan att man ljuger för kortutgivaren för att gå före i kön.
 

Tjaeng

Medlem
Ett litet tips om man inte vill vänta i 12 veckor, så förlustanmäl kortet istället för att bara beställa ett nytt. Vid ersättningskort så prioriteras den beställningen framför en som bara beställt ett nytt

Fast nu verkar ju i stort sett alla som beställde ett nytt kort i början/mitten av förra veckan fått hem det redan i måndags. Så några 12v är det knappast tal om.
 

adl.sthlm

Medlem
Har använt mitt i några dagar nu, gillar verkligen känslan på det men som sagts tidigare lite tråkigt med plastbaksida men den verkar behövas för att få till kontaktlös betalning då det bara går bara att blippa kortets plastsida.
 

FrontX

Medlem
Det tycker jag låter som en korkad idé. Det kan omöjligt vara så bråttom att få ett kort, man inte ens visste att det gick att få i metall för någon vecka sedan att man ljuger för kortutgivaren för att gå före i kön.

Därför var det med en gnutta ironi, och det var därför jag skrev OM man nu inte kan vänta. Det finns alltid folk som vill ha saker före alla andra
 
Toppen