Senaste nytt

SAS Wifi - Avgift för ekonomiklass från 27 september

Jacob

Medlem
SAS erbjuder trådlöst internet ombord på ett tiotal Boeing 737-800 flygplan. Tidigare har det varit gratis för samtliga passagerare men nu införs en avgift för passagerare i ekonomiklass.

På flygningar inom Skandinavien och Finland:
DKK 59, NOK 59, SEK 69, EUR 8, GBP 7, USD 10

På flygningar utanför Skandinavien och Finland:
DKK 89, NOK 89, SEK 99, EUR 12, GBP 9, USD 15

Trådlöst internet kommer fortsatt vara gratis för passagerare i business class och economy extra samt för passagerare med Eurobonus guldkort oavsett kabinklass.
 

Palazzi

Medlem
Tycker faktiskt att det är bra. Som det ser ut idag kan de som flyger i C & Y+ inte använda internet för att 100 resenärer belastar uppkopplingen.. Något mervärde borde man ju få i C.

Om det senare kommer en uppkoppling som fungerar stabilt och snabbt bör man kanske ompröva beslutet :)
 

Dr. Miles

Expert
Men är inrikes/intra Skandinavien inte redan överrepresenterad av EBG? I så fall surfupplevelse kommer inte förbättras speciellt mycket de rutterna.
 
Helt rimliga priser och förhoppningsvis kan detta innebära någon slags kvalitetsboost på förbindelsen. Men det är ju sant som AHO skriver... Lär även i fortsättningen gå ganska segt.
 

MarcusC

Medlem
Jag tycker i sak det är bra, man får ju räkna med det funkar om SAS känner de kan ta betalt för tjänsten nu. Hade ju gärna sett tjänsten på lite mer flygplan dock. Norwegian lär ju inte vara sena betona de fortsatt erbjuder gratis WiFi?!
 

Magino

Medlem
Tycker det låter ganska billigt och hade förväntat mig högre priser. Men som många sagt i flera andra trådar så måste det fungera snabbt och bra, annars är det ju inte värt mer än en femma.
 

Bryant

Medlem
Jag har egentligen inget emot att de tar betalt, så länge det fungerar. Just nu sitter jag på SK1415. Det går inte speciellt fort och hade jag betalat för detta hade jag blivit besviken. Men nu är det gratis och då är det ok.
 
Toppen