Senaste nytt

Champagnetråden

Sebbeh

Medlem
Produktionen av la grande annee 08 var en femtedel av till exempel cristal men bollinger såg dock Sverige som en av dom största marknaderna. Jag var på lanseringsmiddagen i onsdas, trevlig champagne, mycke gröna äpplen nästan mot krusbär. Behöver några månader/år.
 

MTheC

Medlem
Produktionen av la grande annee 08 var en femtedel av till exempel cristal men bollinger såg dock Sverige som en av dom största marknaderna. Jag var på lanseringsmiddagen i onsdas, trevlig champagne, mycke gröna äpplen nästan mot krusbär. Behöver några månader/år.
Då blir jag lite oroligare då jag vid besök hos Roederer fick info om att de har 350k flaskor av Cristal 08 vilket i sådana fall (om det bara finns 1/5 så mycket av Bollinger 08) skulle innebära totalt 70k flaskor av Bollinger 08. Får nog snabba på att ordna några lådor av den om det stämmer.
 

MTheC

Medlem
C6D30F58-EE9F-4D7D-BFAC-BECC0D50E27F.jpeg


Gårdagens flaska var en för mig ny bekantskap, Vincent Joudart 2012 Blanc de Blancs. Väldigt trevlig, och för priset (kostade 396 SEK när den fanns på bolaget innan jul) närmast att betrakta som ett fynd. Ångrar lite att jag inte köpte fler då.
 

Buffy

Medlem
Jag testade den igår på Magnusson Fine Wines fredagschampagne och det lät på importören som var där som att det skulle finnas ganska god tillgång på den men frågade inte konkret kring när det ska komma mer.

Kan även tillägga att jag vid senaste besöket i London såg den på flera ställen bland annat på Hedonism wines.
Pratar ni Bolli eller Winston?
 

Carlos

Medlem
Då blir jag lite oroligare då jag vid besök hos Roederer fick info om att de har 350k flaskor av Cristal 08 vilket i sådana fall (om det bara finns 1/5 så mycket av Bollinger 08) skulle innebära totalt 70k flaskor av Bollinger 08. Får nog snabba på att ordna några lådor av den om det stämmer.
Kan inte nån säga till om de får nys på vart det kommer landa några flaskor i Stockholmsområdet. Vore sjysst!
 

MTheC

Medlem
Kan inte nån säga till om de får nys på vart det kommer landa några flaskor i Stockholmsområdet. Vore sjysst!
Det fanns ett gäng flaskor (ca 70) i några minuter på PK-huset nu men sålde slut direkt. Bör komma ny leverans nästa vecka men de försvinner direkt vid öppning.
 
Toppen