Senaste nytt

Star Alliance TOP1000 - någon som fått brev?

i6niol

Medlem
Jag fick också ett brev hem i lådan. Har flugit med 8 st Star Alliance bolag under 2018 och dragit in ca 130.000 poäng så kraven kan inte vara så värst högt ställda.
 
Ser detta som ett riktigt påhitt, inte för att jag själv inte fått det men vet att jag flugit galet mer och utspritt på star alliance bolag vissa år än andra som har fått detta.

Mitt år 2017 där jag dundra in 150 flighter på 13st olika star alliance bolag räcker tydligen inte...
 

jerixon

Medlem
Helt enkelt så att de ser dig som en dålig representant för Star Alliance - har således inget med hur mycket du flyger eller inte flyger att göra Simon :)

Ser detta som ett riktigt påhitt, inte för att jag själv inte fått det men vet att jag flugit galet mer och utspritt på star alliance bolag vissa år än andra som har fått detta.

Mitt år 2017 där jag dundra in 150 flighter på 13st olika star alliance bolag räcker tydligen inte...
 
Helt enkelt så att de ser dig som en dålig representant för Star Alliance - har således inget med hur mycket du flyger eller inte flyger att göra Simon :)
Var väl någon som var pandion som fått de och gjort typ 5 flighter på ett år med andra star alliance bolag utöver SAS.

Om man lägger ca 540 timmar på ett år att sitta på flertalet bolags flygplan (inom star alliance) och någon som flyger mindre får det är det ett påhitt. Likadant som Pandion, om en person som köper travelpass för 70 000SEK får pandion medans jag lägger över 350 000SEK på samma år och inte får Pandion då är de också ett påhitt.

:p
 

Senator

Moderator
Var väl någon som var pandion som fått de och gjort typ 5 flighter på ett år med andra star alliance bolag utöver SAS.

Om man lägger ca 540 timmar på ett år att sitta på flertalet bolags flygplan (inom star alliance) och någon som flyger mindre får det är det ett påhitt. Likadant som Pandion, om en person som köper travelpass för 70 000SEK får pandion medans jag lägger över 350 000SEK på samma år och inte får Pandion då är de också ett påhitt.

:p

Du glömde din signatur

#jagärintebitter
:D
 

taxvalp

Medlem
Det jag ville säga var att jag klarar mig utan en nyckelring.....

#JagÄrBitter NOT

Man fick ju inte ens en nyckelring i år...

TOPP1000 verkar ju mest vara ett sätt att rekrytera till en undersökningspanel där medlemmarna möjligen ska känna sig utvalda. De kan ju skruva hur de vill i urvalsmekanismerna för att påverka panelens sammansättning, om de exempelvis vill ha resenärer från Sydeuropa i 30-årsåldern som föredrar mittplats och sitter i loungen i genomsnitt två timmar före boarding så kan de ju filtrera fram dem...
 
Last edited:
Toppen