Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Någon annan än jag som reagera på att baksidan är i plast. Man ser tydligt två kortdelar har limmats ihop.... Tycker det är aningen B när man ser till att amerikanarnas kort är helt metall.

Provade kasta korten på golvet och får inte alls den där "klangen" man vill ha från ett sådant här kort.....
 

lucasd

Medlem
De kort vi fått i Sverige har ju dock nya AMEX-loggan där C-et i American är lite avhugget. De andra länderna har ju den lite äldre loggan. Känns därför troligt att vi fått en ny design bara och inte mer än så.

Någon annan än jag som reagera på att baksidan är i plast. Man ser tydligt två kortdelar har limmats ihop.... Tycker det är aningen B när man ser till att amerikanarnas kort är helt metall.

Provade kasta korten på golvet och får inte alls den där "klangen" man vill ha från ett sådant här kort.....

Det är väl för att contactless ska fungera? Ett annat metallkort jag har ser ut på samma sätt. :)
 
Nice med metall men hade nog personligen gillat det om det va ljusare som modellen på hemsidan, hade gärna fått stå Platinum också för min del men att siffrorna är bak är bara bra.
 
Vilket öga för detaljer ni har, älskart! Jag reagerade inte på något av det ni kommenterat på. Håller med om att det är lite B med ett plastkort limmat på baksidan, om det bara är för blip-betalning hade det kunnat få vara för min del.
 

koffe33

Medlem
Fick även jag hem mitt platinum i metall igår och en fråga till er övriga, behöver man enrolla om alla program när man bytt kort eller synkas det ihop med det gamla? Ser att det står 0/9 på hemsidan just nu.
 

GOTBound

Medlem
Fick även jag hem mitt platinum i metall igår och en fråga till er övriga, behöver man enrolla om alla program när man bytt kort eller synkas det ihop med det gamla? Ser att det står 0/9 på hemsidan just nu.

För min och Mrs. GOTBounds del så uppdaterades programmen för det nya kortet ett par dagar när det nya kortnumret blivit synligt i AMEX portalen.

EK
 

adl.sthlm

Medlem
Fick också mitt kort igår, ser betydligt bättre ut en mitt slitna plastkort :)

Hoppas att kvalitén är bättre, trött på att behöva byta ut plastkortet varje år.
 
Någon annan än jag som reagera på att baksidan är i plast. Man ser tydligt två kortdelar har limmats ihop.... Tycker det är aningen B när man ser till att amerikanarnas kort är helt metall.

Provade kasta korten på golvet och får inte alls den där "klangen" man vill ha från ett sådant här kort.....
Ja det ser taffligt ut. Hade gärna sett att det står platinum på kortet också...
platinum-card.png
 

pedantic

Medlem
Efter att Mrs pedantic fått sitta i telefonkö för reda ut ett inbjudningsbonuskorr så är det svårt att få till engagemang för att byta till metall Platinum. Hårt liv när man försöker dela sin "hobby" med anhöriga! :p
 
Toppen