Senaste nytt

SAS Award Finder

Thornado

Medlem
I det senaste nyhetsbrevet som nyss damp ner i inboxen så inkluderas en länk till "SAS Award Finder", för att göra det lättare att hitta SAS-awards. Man kan ange hur många som ska åka, vilken månad, samt typ av resa (Skandinavien, Europa, USA, Asien, Sol, Snö), och det går faktiskt att filtrera på kabinklass också.

Award Trips | SAS

För de flesta här så ger ju verktyg som awardfares och Travelhacks-sidan bättre flexibilitet att hitta det man vill ha, men...
 

kander

Medlem
Framförallt så kan man specifikt se Business-tillgänglighet i kalenderformat.

Screen Shot 2019-04-16 at 09.44.05.png


Bra verktyg för att få inspiration till SAS award-resemål!
 

samet

Medlem
Med detta blir nästan travelhackz överflödig... men bara nästan.

Awardlist är det klart bästa!
 

Canadien

Medlem
Fail att det bara går att se fram till December 2019... Alla bra awards tar ju slut 330-329 dagar innan avresa...
 

kander

Medlem
Tyvärr verkar det vara sådär med att de datum som visar tillgänglighet i business verkligen har tillgänglighet... får detta meddelande på nästan alla longhaul business-datum jag kollat:

Screen Shot 2019-04-16 at 09.55.35.png


Någon som lyckats hitta business-platser som också fanns i verkligheten?
 

kander

Medlem
SAS har nog kodat fel i denna tjänst
:eek:

Det var ju ett bra initiativ av SAS men om jag vore ansvarig för SK IT hade jag helt sonika anlitat/köpt upp de personer/tjänster som utvecklar hobbyprojekt flera gånger bättre än dom tjänster som som folk har fått bra betalt av SAS för att utveckla. Och sedan gjort mig av med de sistnämnda och på så sätt balansera utgiften. :)

Fast å andra sidan så kanske de inte vill att det ska vara helt enkelt att boka awards i slutändan? :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Kul att det verkar hända lite men känns som det är långt kvar att gå, fick gå igenom 20 datum som visade att det fanns business innan ett datum som faktiskt hade business kom upp.
 
Tyvärr verkar det vara sådär med att de datum som visar tillgänglighet i business verkligen har tillgänglighet... får detta meddelande på nästan alla longhaul business-datum jag kollat:

Visa bifogad bild 89285

Någon som lyckats hitta business-platser som också fanns i verkligheten?

Hittade några datum i maj/juni det verkade stämma på till/från PVG. Men de flesta jag testat får jag också "Unfortunately, this trip is no longer available."
 

malmokalle

Medlem
ERROR!

Söker New York i december. 5 dagar skall finnas men när man sen söker i kalendern finns inga avgångar.

SAS - Gör om gör rätt!

upload_2019-4-16_10-22-15.png

upload_2019-4-16_10-20-15.png
 

Attachments

  • upload_2019-4-16_10-19-28.png
    upload_2019-4-16_10-19-28.png
    76,2 KB · Visningar: 284
Toppen