Senaste nytt

Problem att växla Hilton till EuroBonus poäng

Bridgeman

Medlem
Är det någon mer som har växlat Hilton poäng till SAS Eurobonus poäng?
Jag växlade in poäng den 22 februari, ännu har jag inte fått in eurobonuspoäng till mitt EB konto. Har ett flertal gånger haft mail kontakt med Hilton men får endast kryptiska svar där de ber om ursäkt samt meddelar att det tar ca 30 arbetsdagar samt att jag fått ett telefon amerikanskt telefonnummer att ringa. Vill absolut inte ringa till USA. Det har nu gått ca 37 arbetsdagar.
Är Hilton Guld men det har ej någon betydelse.
Någon mer som haft liknande problem? Hur har ni gått tillväga?

Hoppas få hjälp.
 

Tonton

Medlem
Att ringa från mobil till USA har jag gjort tidigare inte billigt. Samt fick sitta och vänta.

Använd Skype? Långt ifrån dyrt och alltid bra att ha skypecredits till hands när man är ute och reser ändå.

Kostnaden?

Calling - per minute
United States - 21,5 öre*
North America Toll Free - 0,00 öre**

* A connection fee of 46 öre applies, unless otherwise indicated
**A connection fee of 0,00 kr applies, unless otherwise indicated

Mitt råd: Ring. Det kommer hända mer då, än vad det gör nu iaf.
 

Berglund

Medlem
Jag kör alltid Skype för alla de amerikanska toll-free numbers 1-8xx. Det har fungerat väldigt bra och jag kan göra annat på datorn medan man väntar i eventuell telefonkö.

Att ringa till USA från min privata mobil kostar för övrigt bara marginellt mer än de priser som @Tonton förtjänstfullt redan listat för Skype. Behöver jag ringa så är det ingen kostnad att fundera kring. Har man ett väldigt gammalt abonnemang med en prisplan från stenåldern, då kan det kanske bli dyrt annars inget att fundera vidare på.
 
Toppen