Senaste nytt

Kastrup - Fick inte komma igenom fast track med familjen

mha321

Medlem
Alla med barn borde automatiskt få använda fasttrack för att förenkla resandet för alla.....
Det tycker jag vore en utomordentligt dålig ide. FastTrack är långsamt nog som det är. Där behövs inte fler personer, och definitivt inte grupper som ofta tar extra lång tid.

Däremot tycker jag det är en lysande idé som en del flygplatser har att ha ett "family track" speciellt för barnfamiljer. Mängden irritationsmoment åt båda håll som minskas då är stort. Och det verkar fungera riktigt bra på de ställen jag sett det...
 

Agö

Medlem
Däremot tycker jag det är en lysande idé som en del flygplatser har att ha ett "family track" speciellt för barnfamiljer. Mängden irritationsmoment åt båda håll som minskas då är stort. Och det verkar fungera riktigt bra på de ställen jag sett det...
Var finns det?
 

Tjaeng

Medlem
Är inte detta lite som att klaga på att man inte blir insläppt i lounge som *A Gold när man flyger SAS Charter?

Det har hänt mig många gånger att SAS Fast Track varit stängd i CPH vid sen avgång. Ibland har jag fått gå till CPH-Express-kön, ibland vanlig kö. Finns såvitt jag vet inget annat än personalens godtycke/goodwill som avgör den biten. Oftast ganska tomt i vanliga kön sådärdags ändå.

Och sen det här med barn. Såhär va...

Eventuella fördelar och förtur som ges till föräldrar och deras barn och barnets/ens andra förälder handlar om att underlätta procedurer för alla andra passagerare och personal, det är inte en förmån som man är berättigad till bara för att man ynglat av sig.

Stör mig alltid lika mycket när grupper på 4-5-6+ vuxna tränger sig längst fram i köer på security/boarding med en tonåring som ”barn”-alibi.
 

SimonXYZ

Medlem
Tja, tur att det finns färdiga boardinggrupper från flygbolagen så du slipper störa dig :)
Det har skrivits spaltmeter på detta forum om att prio-boarding inte funkar. När det gäller pre-boarding - vilket det brukar handla om när man reser med små barn - så tror jag inte att boardinggrupperna är relevanta, men där är jag osäker.
 

Tjaeng

Medlem
Det där ser jag inte så ofta. Jag ser dock ganska ofta ensamresande, friska vuxna som boardar före familjer med små barn - DET stör jag mig på.

Visst, det är också fel. Men då har vi att göra med dysfunktionell pre-boarding och/eller priority boarding. Kan vi vara överens om att det finns självupptagna muppar i både gruppen resande med barn (mitt exempel) och ensamresande (ditt exempel)? Min poäng var att särskild behandling när man reser med barn inte är någon slags belöning som man har rätt till för att man själv tycker det. Se t.ex trådskaparens inlägg. Finns det någon egentlig logik som säger att han och familjen -borde- ha fått gå i fast track även om inget i deras FF-status eller flygbokning berättigar dem till det? Är det då rimligt beteende att 1. Inte ha koll på detta och 2. Försöka sig på en fuling ändå becuz INF?
 
Toppen