Senaste nytt

Kastrup - Fick inte komma igenom fast track med familjen

Det finns ju också CPH Express som är en fast track dit många andra flygbolag hänvisar sina kunder. Trådskaparen kan ju faktiskt också syfta på den. Således behövs den info som flera efterfrågat för att kunna ge ett svar.
 

NTA

Medlem
Skulle hela familjen ha access?

OT men lite roligt;

För några veckor sedan på CPH stod det en man med familj vid entrén till guld loungen och skrek. Han och familjen skulle visst in i loungen. Och han hade HÖGSTA STATUS minsann. Visade sig att han var EBS men hade läst att man visst kommer in i loungerna då...
 

intuition

Medlem
Oj. Det var mycket kommentarer!

Ska försöka vara lite tydligare.

Det är SAS som sköter incheckning för diverse *A, inkl TAP som jag flög idag. Därför står det fast track
(eller rättare "FAST/LOUNGE") på boarding-pass. Så i hastigheten kallade jag det för fast track fast att jag mycket väl vet att det jag använde idag heter CPH Express. Så jag förstår att det kunde missförstås. Alltså - jag försökte komma igenom CPH express med hjälp av *G status när jag flög TAP ekonomi.

Jag är med på att man inte kan räkna med att kunna ta med sig kreti och pleti på sin snabb-väg genom säkerheten. Men här tilläts alltså inte en INF - på samma e-ticket som jag - access. Då tänker jag att någon har haft otur när de tänkte. Ska jag lämna min INF på det vanliga rullbandet och själv gå i fast-track? Förlåt, CPH express. Min INF fick samma boarding grupp som jag (det var ju alltid något) men inte CPH express. Typ osmidigt.

Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.

Och faktum är, sist jag flög med INF från kastrup (på en CA biljett, CA deltar inte alls i CPH express varken för elit eller business class) så skickade vakterna mig direkt till express-kön för att vi inte skulle korka igen de vanliga linjerna helt.

Smidigt, sa Bill.
 

flum

Medlem
Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.
Kanske därför många motsätter att +fam ska få access till fast track, blir ju inte så ”fast” direkt om alla gör så.
 

Hachans

Medlem
Oj. Det var mycket kommentarer!

Ska försöka vara lite tydligare.

Det är SAS som sköter incheckning för diverse *A, inkl TAP som jag flög idag. Därför står det fast track
(eller rättare "FAST/LOUNGE") på boarding-pass. Så i hastigheten kallade jag det för fast track fast att jag mycket väl vet att det jag använde idag heter CPH Express. Så jag förstår att det kunde missförstås. Alltså - jag försökte komma igenom CPH express med hjälp av *G status när jag flög TAP ekonomi.

Jag är med på att man inte kan räkna med att kunna ta med sig kreti och pleti på sin snabb-väg genom säkerheten. Men här tilläts alltså inte en INF - på samma e-ticket som jag - access. Då tänker jag att någon har haft otur när de tänkte. Ska jag lämna min INF på det vanliga rullbandet och själv gå i fast-track? Förlåt, CPH express. Min INF fick samma boarding grupp som jag (det var ju alltid något) men inte CPH express. Typ osmidigt.

Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.

Och faktum är, sist jag flög med INF från kastrup (på en CA biljett, CA deltar inte alls i CPH express varken för elit eller business class) så skickade vakterna mig direkt till express-kön för att vi inte skulle korka igen de vanliga linjerna helt.

Smidigt, sa Bill.

Dåså, då gjorde personalen helt rätt. Fast Track är personlig. Du kan ta med dig gäst i SAS Fast Track men det är en Eurobonus förmån, inte en *G.

Och ja, ibland slänger de in folk i expresskön random, men det är för att vakterna där inte ska riskera bli sysslolösa. :) Det har inte att göra med att korka igen kön. Det finns det andra som också sköter rätt bra som inte vill igenom expresskön.
 

danielhog

Medlem
Oj. Det var mycket kommentarer!

Ska försöka vara lite tydligare.

Det är SAS som sköter incheckning för diverse *A, inkl TAP som jag flög idag. Därför står det fast track
(eller rättare "FAST/LOUNGE") på boarding-pass. Så i hastigheten kallade jag det för fast track fast att jag mycket väl vet att det jag använde idag heter CPH Express. Så jag förstår att det kunde missförstås. Alltså - jag försökte komma igenom CPH express med hjälp av *G status när jag flög TAP ekonomi.

Jag är med på att man inte kan räkna med att kunna ta med sig kreti och pleti på sin snabb-väg genom säkerheten. Men här tilläts alltså inte en INF - på samma e-ticket som jag - access. Då tänker jag att någon har haft otur när de tänkte. Ska jag lämna min INF på det vanliga rullbandet och själv gå i fast-track? Förlåt, CPH express. Min INF fick samma boarding grupp som jag (det var ju alltid något) men inte CPH express. Typ osmidigt.

Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.

Och faktum är, sist jag flög med INF från kastrup (på en CA biljett, CA deltar inte alls i CPH express varken för elit eller business class) så skickade vakterna mig direkt till express-kön för att vi inte skulle korka igen de vanliga linjerna helt.

Smidigt, sa Bill.
Fast det var väl inte INF det anmärktes på utan ditt vuxna resesällskap?

Och det är inte uppskattat att korka igen fast track heller.

Så gjorde ni som du skrev i exemplet ovan, delade på er eller följde du den smidiga (och trevliga när man reser ihop, jag skulle aldrig lämna någon och ta fast track) lösningen att gå i vanliga kön?

Sen tycker jag faktiskt ditt inlägg är en fruktansvärd efterhandskonstruktion när du fått kritik. Om du tänker på andra snarare än dig själv då borde du ju ställt dig i vanliga kön och inte försökt få en förmån du inte betalat för.
 
Toppen