Senaste nytt

Köp Hilton poäng med 100% bonus fram till feb 26, 2019

Hafermann

Medlem
Räknar jag rätt här:
Om du köper 80 000 + 80 000 poäng kostar det 800 USD vilket är 7397 SEK.
160 000 delat på 7397 är 21,63 hilton honors poäng per krona för att köpa poäng.

Det man spenderar på hotellet man bor på får man alltså 10 poäng per varje spenderad dollar vilket är 10 poäng för varje spenderat 9.25 SEK.
10 delat på 9.25 är 1,08 hilton poäng per krona spenderad på hotellet.

Stämmer detta?
Isåfall anser iaf jag att det är högst fördelaktig att få 21.63 poäng per spenderat krona för att köpa poäng?
Fast för det du spenderar på hotellet får du inte endast poäng utan även boende, mat etc.
 

Buffon

Medlem
Fast för det du spenderar på hotellet får du inte endast poäng utan även boende, mat etc.
Ja det är jag självklart med på, är väl allt förutom skatter du inte får poäng för. Men det är ju en enorm skillnad att få 1.08 poäng per spenderad krona på hotellet mot att få 21,63 kr på köpta poäng. Jag tycker att det finns stort värde i att köpa poäng när det är såna här typer av kampanjer?
 

M.K

Medlem
Jag hänger inte med alls här. Som exempel kostade det hotell jag tittade på nu ca 200:- mindre per natt i cash än genom poäng inköpta på denna kampanj. I tillägg får jag som HHG, 18p/$ samt 2k poäng extra per stay på nuvarande kampanj för rumspriset. En usel deal i mitt fall med poängköp om jag inte hittar något annat bättre framöver.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Hafermann

Medlem
Jag hänger inte med alls här. Som exempel kostade det hotell jag tittade på nu ca 200:- mindre per natt i cash än genom poäng inköpta på denna kampanj. I tillägg får jag som HHG, 18p/$ samt 2k poäng extra per stay på nuvarande kampanj för rumspriset. En usel deal i mitt fall med poängköp om jag inte hittar något annat bättre framöver.
Precis så jag resonerar. Sen kanske det finns löjligt dyra hotell där det kan löna sig, men där bor oftast inre jag ändå
 

Renato

Medlem
Köpte precis 60 000+60 000p, för att komma upp i totalt 380 000 p, vilka användes till 5 nätter på Waldorf Astoria Beverly Hills.

Kommer nog känna mig som en riktigt hillbilly där :). Läste i en recension att man som HHG får 15$ i frukostkuponger, men att ett glas juice till frukost kostar 14$ + skatt + dricks, så kupongen räcker inte riktigt till...

Hallå Hallå!
Är det inte så att frukosten ingår om man är HHG? eller är det enbart på hilton inte deras andra hotel märken? =)
 

BAS

Medlem
Hallå Hallå!
Är det inte så att frukosten ingår om man är HHG? eller är det enbart på hilton inte deras andra hotel märken? =)
I min bokningsbekräftelse står det $25 per person och dag i restaurangkuponger. Det ska räcka till kontinentalfrukost, exklusive skatter och dricks.
 

BAS

Medlem
Renatos fråga var riktad till ett inlägg av mig, och det inlägget gällde Waldorf Astoria Beverly Hills. Tror dock att det är flera hotell i Hilton-kedjan som har upplägg med värdekuponger motsvarande kontinentalfrukost för HHG.
 

Renato

Medlem
Vilket hotell är du på?
Hejsan!

Jag tänkte allmänt inom Hilton koncernen, jag trodde att frukost ingår alltid om man är minimum guld medlem. Jag brukar alltid välja utan frukost när jag bokar hittills så har det inte varit ett problem men jag har ännu inte bott på Waldorf Astoria.
 

RonnieK

Medlem
Hejsan!

Jag tänkte allmänt inom Hilton koncernen, jag trodde att frukost ingår alltid om man är minimum guld medlem. Jag brukar alltid välja utan frukost när jag bokar hittills så har det inte varit ett problem men jag har ännu inte bott på Waldorf Astoria.
Någon typ av frukost är inkluderad, alternativt kuponger/voucher som ska täcka en continental frukost. Gäller dock att också ha det ikryssat under Myway benefits eller vad det heter (olika inställningar per hotellmärke).
 
Toppen