Senaste nytt

Köp Hilton poäng med 100% bonus fram till feb 26, 2019

BAS

Medlem
Tror att du kan köpa max 80000 p per år. När de har erbjudande om dubbla poäng kan du köpa 2x80000. Eventuellt kan man trixa och registrera ett andra konto på t.ex. sin fru, köpa poäng, och föra över. Men det finns nog även en maxgräns för hur mycket man får föra över till andra.
 

Homer

Medlem
Tror att du kan köpa max 80000 p per år. När de har erbjudande om dubbla poäng kan du köpa 2x80000. Eventuellt kan man trixa och registrera ett andra konto på t.ex. sin fru, köpa poäng, och föra över. Men det finns nog även en maxgräns för hur mycket man får föra över till andra.


500k, men kanske viktigare

A new Hilton Honors Member can pool, transfer, or receive Points 30 days after enrollment providing they have activity on their account. After 90 days of enrollment, a new Member is eligible to pool, transfer, or receive Points regardless of their account activity.
Sign In - Hilton Honors

(någon sa att det fungerade även utan aktivitet efter 31 dagar)
 

Capa

Medlem
Tror att du kan köpa max 80000 p per år. När de har erbjudande om dubbla poäng kan du köpa 2x80000. Eventuellt kan man trixa och registrera ett andra konto på t.ex. sin fru, köpa poäng, och föra över. Men det finns nog även en maxgräns för hur mycket man får föra över till andra.

Vad kostar 160000poäng och hur många nätter i executive rum i Tokyo får man får det?

Jag har varit medlem i över 90 dagar om det spelar någon roll..
 

Tonton

Medlem
Tror att du kan köpa max 80000 p per år. När de har erbjudande om dubbla poäng kan du köpa 2x80000. Eventuellt kan man trixa och registrera ett andra konto på t.ex. sin fru, köpa poäng, och föra över. Men det finns nog även en maxgräns för hur mycket man får föra över till andra.

"Hilton Honors Members can transfer Hilton Honors Points to another Hilton Honors Member through Points Pooling or 1-to-1 transfer in increments of 1,000 Points and up to 500,000 Points. Each Hilton Honors Member is limited to sending no more than five hundred thousand (500,000) Points and receiving two million (2,000,000) Points via Points Pooling or Transfers combined per calendar year. Each Hilton Honors Member is limited to making six (6) transfers to other member accounts and six (6) Hilton Points Pooling transactions per calendar year."

Nybörjarfråga: Jag har bokat Hilton Shinjuku i november till en kostnad av motsvarande 4400 kr / natt inkl allt för ett dubbelrum (executive). 5 dagars stay. Är inte HHG och har inte Platinum. Är det någon idé att köpa poäng istället och boka med dessa? Om ja, hur går man tillväga i så fall? Får jag köpa tillräckligt med poäng för denna 5-dagarsvisit? Har bara 6K poäng sedan tidigare.

Det går inte att svara på utan att du ger oss exakta datum. Hilton anammar en dynamisk prissättning av poäng.

Om du undrar vad poängnätter kostar så kan du kika på bifogad dokument. Glöm inte bort att fifth night free är en grym förmån. Så kan du se till att bo 5 nätter så får du ut mycket bättre värde av poängen.
 

Attachments

  • Hilton-MPL-20190408-LoyaltyLobby.pdf
    {memory} MB · Visningar: 458

Capa

Medlem
"Hilton Honors Members can transfer Hilton Honors Points to another Hilton Honors Member through Points Pooling or 1-to-1 transfer in increments of 1,000 Points and up to 500,000 Points. Each Hilton Honors Member is limited to sending no more than five hundred thousand (500,000) Points and receiving two million (2,000,000) Points via Points Pooling or Transfers combined per calendar year. Each Hilton Honors Member is limited to making six (6) transfers to other member accounts and six (6) Hilton Points Pooling transactions per calendar year."



Det går inte att svara på utan att du ger oss exakta datum. Hilton anammar en dynamisk prissättning av poäng.

Om du undrar vad poängnätter kostar så kan du kika på bifogad dokument. Glöm inte bort att fifth night free är en grym förmån. Så kan du se till att bo 5 nätter så får du ut mycket bättre värde av poängen.

Tack för svar. Hittar inte Hilton Shinjuku i det bifogade dokumentet, men Odaiba kostar 60K per natt. Verkar som det behövs åtminstone 240K poäng då för 5 dagar (även med 5th night for free). Går inte att köpa sig till då denna gång med värt att tänka på för framtida bokningar.
 

M.K

Medlem
Vad är poängpriset omräknat till svenska pesetas denna gång? Jag värderar HH points till runt/drygt 4 öre kanske. Inte så engagerad i programmet dock men kanske vits köpa nu då? 160k boostar ju saldot bra.
 

M.K

Medlem
Hitttade själv. Ca 4,65öre/HH poäng. Inte särskilt intressant för mig med nuvarande USD kurs men möjligheten finns en stund framöver vid behov.

HH.PNG
 

M.K

Medlem
Ja så är det. Jag håller på med ett gäng bokningar nu där Hilton är ett alternativ på några. Det blev dock givetvis dyrare genom points. Värt att kolla upp iallafall för mig som medveten resenär. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Buffon

Medlem
Räknar jag rätt här:
Om du köper 80 000 + 80 000 poäng kostar det 800 USD vilket är 7397 SEK.
160 000 delat på 7397 är 21,63 hilton honors poäng per krona för att köpa poäng.

Det man spenderar på hotellet man bor på får man alltså 10 poäng per varje spenderad dollar vilket är 10 poäng för varje spenderat 9.25 SEK.
10 delat på 9.25 är 1,08 hilton poäng per krona spenderad på hotellet.

Stämmer detta?
Isåfall anser iaf jag att det är högst fördelaktig att få 21.63 poäng per spenderat krona för att köpa poäng?
 
Toppen