Senaste nytt

KLM code-share med Cyprus airways

tomino

Medlem
Hej,

Jag har en flygning inbokad UME-ARN-AMS-LCA med SAS på första sträckan och KLM på de övriga. När jag kollade på checkmytrip så upptäckte jag att AMS-LCA tydligen flygs i codeshare med Cyprus airways. Jag är inbokad med KL3281 flygnummer och flygningen är med Airbus 320. Kan jag tjäna poäng på denna codeshare flygning med CY på mitt Flying Blue konto? Har någon av er erfarenhet av CY och kan skriva era åsikter kring bolaget?

Tack på förhand!

Tomas
 

tomino

Medlem
Nu fick jag faktiskt poängen, så KLMs hemsida visar visst fel. Verkar som att KLM codeshare flygnummer ger FB poäng. :)
 

Homer

Medlem
Jag har ett liknande problem, Flybe med AF flightcode
KLM Manage My Booking säger 0 miles, men enligt AF så


Traveling with Flybe
Miles
Are you a Flying Blue member? You can earn the same number of Miles as for a flight provided by Air France.
 

nilsson

Medlem
Jag blev lite förbryllad över en resa i USA nyligen som jag bokade med Delta från deras hemsida. Flighten var under en DL-kod, amadeus-brevet säger "ISSUING AIRLINE : AIR FRANCE" och resan opererades av Alaska Airlines. Denna resa gav 0 miles (bekräftat i ett brev från FB när jag försökte mig på retro-claim), men skulle alltså ge 100% non-status miles om man bokar via dem istället.
 
Toppen