Senaste nytt

Champagnetråden

Nä blev ingen special club. Dethune besökte vi aldrig, flaskan köpte jag på rekommendation av en väldigt kunnig och trevlig kille i en champagnebutik i Reims.
Synd att du inte fick tag på Special Club'en, den är kanon. Och min absoluta favorit de senaste 7-8 åren är Dethune. De har en jäkligt bra bredd och Sophie är otroligt trevlig så det är aldrig fel att svänga förbi, och så ligger Marguet rakt över torget, han är också väl värt ett besök. Och Egly-Ouriet ligger också i Ambonnay men de har lite sämre pris-prestanda, så jag har inte handlat mycket där.
 

Carlos

Medlem
Nån som vet hur och när det går att få tag på Bollinger La Grande Annee 2008? Verkar son att ett par hundra flaskor släpptes idag men tog snabbt slut.
 
Nån som vet hur och när det går att få tag på Bollinger La Grande Annee 2008? Verkar son att ett par hundra flaskor släpptes idag men tog snabbt slut.
Nej, var förbi bolaget idag och skulle beställa då det ej gick att göra online. Inget bolag i hela Sverige hade fått någon leverans, och kunde inte svara när de kommer in. Han ringde även till PK-huset. De hade inte fått några och kunde inte ge besked när de skulle komma trots att lagersaldo enl. hemsidan visar att de ska finnas. Tydligen någon som mixat ihop artikelnummer m.m... Var 2007:an som fanns att tillgå... Vi får hålla oss till tåls men intresset för denna årgång var "helt galen" enl. han jag talade med på systemet...
 

Carlos

Medlem
Nej, var förbi bolaget idag och skulle beställa då det ej gick att göra online. Inget bolag i hela Sverige hade fått någon leverans, och kunde inte svara när de kommer in. Han ringde även till PK-huset. De hade inte fått några och kunde inte ge besked när de skulle komma trots att lagersaldo enl. hemsidan visar att de ska finnas. Tydligen någon som mixat ihop artikelnummer m.m... Var 2007:an som fanns att tillgå... Vi får hålla oss till tåls men intresset för denna årgång var "helt galen" enl. han jag talade med på systemet...

Några måste ju ha släppts för att min vän fick tag på ett par i Stockholm, vad tror vi om tillgången på denna långsiktigt? Kommer det vara lika svårt som Winston eller kommer det finnas en strid ström ala Dom Perignon?
Vad tror gänget?
 

MTheC

Medlem
Ajdå, nån som har nån insikt i när det kommer fler?
Jag testade den igår på Magnusson Fine Wines fredagschampagne och det lät på importören som var där som att det skulle finnas ganska god tillgång på den men frågade inte konkret kring när det ska komma mer.

Kan även tillägga att jag vid senaste besöket i London såg den på flera ställen bland annat på Hedonism wines.
 
Toppen