Senaste nytt

Boka om star alliance på helgen?

JPE

Medlem
Har bokat följande
  • ARN-CPH-LAX måndag 27 december
  • Vanlig SAS-bokning (ej *A)
  • AMEX 2-4-1
  • Är EBG
Jag hoppas på att det kommer dyka upp First med LH (FRA-LAX). Jag gissar att bokning/ändring av bonusresa egentligen inte går att göra under julhelgen 24-26 december. Finns det någon chans att få igenom denna ändring, från vanlig SAS-bokning till en *A-bokning med 2-4-1. hos vanliga kundtjänst (och har de öppet under helgen)?
 

FilipJ

Medlem
Har bokat följande
  • ARN-CPH-LAX måndag 27 december
  • Vanlig SAS-bokning (ej *A)
  • AMEX 2-4-1
  • Är EBG
Jag hoppas på att det kommer dyka upp First med LH (FRA-LAX). Jag gissar att bokning/ändring av bonusresa egentligen inte går att göra under julhelgen 24-26 december. Finns det någon chans att få igenom denna ändring, från vanlig SAS-bokning till en *A-bokning med 2-4-1. hos vanliga kundtjänst (och har de öppet under helgen)?
Om det är som vanligt att LH släpper first award 14 dagar innan till eurobonus bör du hänga på låset 14 dagar innan den 27e om du hoppas på att komma åt något.
 

JPE

Medlem
Om det är som vanligt att LH släpper first award 14 dagar innan till eurobonus bör du hänga på låset 14 dagar innan den 27e om du hoppas på att komma åt något.

Tidigast 14 dagar innan avgång. Om de faktiskt hade släppts så lång tid innan hade det varit gott om tid att ringa in och boka om, men i praktiken släpps de oftast bara några dagar innan avgång,
 

palmen

Moderator
Har bokat följande
  • ARN-CPH-LAX måndag 27 december
  • Vanlig SAS-bokning (ej *A)
  • AMEX 2-4-1
  • Är EBG
Jag hoppas på att det kommer dyka upp First med LH (FRA-LAX). Jag gissar att bokning/ändring av bonusresa egentligen inte går att göra under julhelgen 24-26 december. Finns det någon chans att få igenom denna ändring, från vanlig SAS-bokning till en *A-bokning med 2-4-1. hos vanliga kundtjänst (och har de öppet under helgen)?
Chans finns, men troligtvis kommer svaret vara computer says no. Svårt att sia om öppettider nu ett halvår innan. Med tanke på att mångas vouchers går ut så finns det chans att de har extra öppet i mellandagarna, men kanske mindre troligt juldagarna.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen