Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

lilydock

Medlem
Positivt överraskad av Scandic Kødbyen (CPH). Hade mejlkonversation senast igår avseende sammanslagning av två separata bokningar, där man från Scandic passade på att beklaga att man tyvärr inte kunde uppgradera mig på grund av fullbokat i helgen. Blev uppgraderad från standard till superior vid incheck idag. Är ”bara” 3rd level.

För övrigt ett riktigt trevligt Scandic-hotell. Servicen i receptionen bland det bättre jag upplevt. Snyggt och fräscht. Superior-rummen är inte så utmärkande, men kaffe och en fåtölj. Alltid något. Plus en liten choklad och ”personligt” välkomstbrev på rummet.
 
Köpte en natt för 2 personer via Scandics Fredagsfeeling-kampanj i Umeå för 450 kr, fick då ett Superior rum.
Vid incheck blev vi uppgraderade till ett nyrenoverat familjerum för 3 st.

Det var trevligt iaf! :)
 

Brandten

Medlem
Scandic Winn i Karlstad
Top Floor Member


Bokade family three igår.

Ringde in tidigare idag och talade om att vi skulle anlända sent, varpå tjejen meddelade att man skulle göra klart ett family four rum då det är extra säng istället för "knölig" bäddsoffa.

Kom fram nyss och checkade in.
- God kväll, välkommen!
- Tackar! Brandten här ska checka in i president sviten.
- Haha jaså, ja men då ska vi se om den är ledig. Jo det var den så jag löser det.

Slutade alltså med junior eller master suite (vet inte skillnaden här på Winn) med egen bastu på badrummet.
fb14e0b4397c6656f0e5f6f055534160.jpg
5deb8f77aa734c633ae40a3a5e4a0844.jpg
2943859fa178628f366f1d3633f65fba.jpg
aeec416196199d61ba72522410e63643.jpg
8beca4a788d54cbb4ebb8a11aacfafcd.jpg
 

JohanE

Medlem
Ofta när jag bokar standardrum blir jag uppgraderad. Nedsidan är att det inte finns någon välkomstgåva på rummet då. Brukar ni andra fråga efter den då detta händer er?
 

Lasse6

Medlem
Ofta när jag bokar standardrum blir jag uppgraderad. Nedsidan är att det inte finns någon välkomstgåva på rummet då. Brukar ni andra fråga efter den då detta händer er?

Det är nog lite beroende på hotell, de flesta brukar faktiskt lösa det själva, antingen får man med sig en påse från "Repan" eller så kommer den förhoppningsvis redan utlagda påsen att flyttas mellan rummen senare.

Det har hänt någon gång att detta missats och då brukar jag påminna dagen efter om jag bor fler än en natt eller så nämner jag det vid utcheck om jag bara bor en natt.

Men merparten av hotellen som jag bor på ofta brukar ha detta löst redan i förväg lite beroende på att jag ofta har stående önskemål om rumsnummer.

//Lasse
 

Lonelyflyer

Medlem
Klev in på scandic continental inatt typ 01.30 och behövde ett rum för en person en natt.
Hade inte bokat i förväg så det var en chansning. (fullt på amaranten så gick till centralen)

Hade dessutom ingen ström i telefonen så kunde inte heller boka via nätet.

Frågade om de hade nåt enkelt och billigt.
Blev erbjuden ett utan fönster för 1500.
Sa att jag var medlem och efter lite knappandes hade jag blivit uppgraderad till stort rum med fönster och twin bed.

Har ingen status på scandic. Dessutom gick priset ner till 1300.

Tackar!

Var beredd på att de skulle kunna dra iväg prismässigt.
 

moonroy

Medlem
Just nu är jag bara level 2 men har varit level 3 ganska mycket. Tror aldrig jag blivit uppgraderad, de har åtminstone aldrig sagt att de uppgraderat mig. Bokar vanliga standardrum eller familjerum.
 
Toppen