Senaste nytt

Star Alliance TOP1000 - någon som fått brev?

Vojago

Medlem
Jag har inte läst brevet (bara sett en bild) men att döma av Flyertalk så är det just som @Andrew skriver mest ett tack.
Hade varit kul om de skickade en särskild bagagetag eller delade ut någon form av extra stjärna som Miles @ More ger medlemmar som varit aktiva länge på hög nivå. Även om man inte får högre status ger det i alla fall något som man kan skylta med ;).
 

samet

Medlem
Fru taxvalp fick i dag brev att hon kvalat in till Star Alliance TOP1000. Hon reser något mer än jag men inga abnorma mängder jämfört med medlemmar här, däremot bra spridning med olika Star Alliance-bolag även på revenue.

Någon mer här som kvalificerat sig?


Av ren nyfikenhet, hur mycket flyger hon? Poäng leg senaste åren?

Intressant att veta hur mycket som krävs för att hamna i toppen?

Finns ju en tråd om flygåret som gått men kanske skulle man skapa en separat tråd på temat, inte för skryt utan i empiriskt syfte.
 

taxvalp

Medlem
Av ren nyfikenhet, hur mycket flyger hon? Poäng leg senaste åren?

Intressant att veta hur mycket som krävs för att hamna i toppen?

Hon ligger kring 100 flygningar per år och är dubbel EBD utan Amex, så det är inte exceptionellt på något vis.

Däremot är flygningarna förra året fördelade på dussintalet Star Alliance-bolag så det är sannolikt det som triggar.
 
Lite off-topic, men om hon tjänar ihop till 2 Eurobonus diamond, borde hon inte då gå med i något annat frequent flyer program också utöver Eurobonus? Vissa program delar ju ut upgrade vouchers om man uppnår hög status, t ex Miles & Smiles.
 

taxvalp

Medlem
Lite off-topic, men om hon tjänar ihop till 2 Eurobonus diamond, borde hon inte då gå med i något annat frequent flyer program också utöver Eurobonus? Vissa program delar ju ut upgrade vouchers om man uppnår hög status, t ex Miles & Smiles.

Smidigast för oss är att samla alla poäng på Eurobonus familjekonto då vi trots allt flyger mest med SAS.

En perfekt fru som generar lite poäng så man har dubbla kassor! Var rädd om henne :)

Det ska jag vara! Hon har många fler fördelar än att hon drar in poäng till hushållet (och vi reser oftast tillsammans...)
 
Last edited:
Toppen