Senaste nytt

Boka om star alliance på helgen?

Resetokig

Medlem
Finns det något sätt att kunna ändra en ren SAS t/r till en kombo av SAS och star alliance under helgen? Ändringen går inte att göra själv online då de bokas på olika platser och Tallin har ju stängt på helger. Kan vanlig SAS kundtjänst hjälpa till? Obs 2-4-1 inblandat.
 

fcx

Medlem
Med lite tur så fixar vanliga kundtjänst det, men räkna med att bli hänvisad till Tallinn.
 

dala

Medlem
Baserat på att du är EBG eller högre, kan du ringa till vanliga Eurobonussupporten efter 17 på helger. Då blir du kopplad till Tallin och med lite tur i agentlotteriet får du prata med någon som vill och får ta i 2-4-1 bokningar.

Har själv lyckats med detta på en söndag i år. Fick även besked av agenten att det bör göras innan 19 för efter det är det inte säkert att 2-4-1 kunniga agenter jobbar längre på helgen.
 

Gus

Medlem
Är resan från början bokad hos Tallinn eller vanliga kundtjänst? Om resan från början är bokad hos Tallinn så har jag fattat det som så att bara de kan göra ändringar. Då låter tipset från @dala bra.

Om resan är bokad med en voucher hos vanliga kundtjänst så ska vanliga kundtjänst kunna ändra i den (men bara personer med voucherbehörighet?). Tallinn kan ändra i en voucherbokning bokad hos vanliga kundtjänst bara om resan uppfyller Tallinns villkor (mer strikta än vanliga kundtjänst).
 

Resetokig

Medlem
Tack för all input! Snabb fråga till - Har nu hittat en helt ok biljett till helgen och det står att den kan avbokas till en arbetsdag innan resan. Betyder det att jag kan boka om den under hela dagen idag? Ni är guld!
 

Andrew

Medlem
Baserat på att du är EBG eller högre, kan du ringa till vanliga Eurobonussupporten efter 17 på helger. Då blir du kopplad till Tallin och med lite tur i agentlotteriet får du prata med någon som vill och får ta i 2-4-1 bokningar.

Har själv lyckats med detta på en söndag i år. Fick även besked av agenten att det bör göras innan 19 för efter det är det inte säkert att 2-4-1 kunniga agenter jobbar längre på helgen.
Vilket innebär att man då bör ringa Gold/Diamond Service mellan kl 17-19? Svensk tid?
 

Canadien

Medlem
Tack för all input! Snabb fråga till - Har nu hittat en helt ok biljett till helgen och det står att den kan avbokas till en arbetsdag innan resan. Betyder det att jag kan boka om den under hela dagen idag? Ni är guld!
Ja, hela dagen innan, så länge de har öppet på telefon.
 

Canadien

Medlem
FYI så pratade jag med Tallinn för några dagar sedan och de bekräftar att de har öppet annandag påsk (Måndag)
 

Resetokig

Medlem
Vill bara återkoppla efter fantastisk service av Tallin! Bokade en enkelbiljett tidigt på morgonen. Killen i kundtjänst fixade sedan till den med min befintliga bokning och jag vet inte om det framgått här tidigare, men han flyttade även en 2-4-1 mellan två befintliga bokningar. Jag är glad och semester är nära!
 
Toppen