Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

palmen

Moderator
Vi har hamnat lite väl Off Topic för denna tråd nu vad det gäller presentation om medlemmar.
Vill ni diksutera eventuella åkommor man kan få eller uppleva/inbilla sig att få får det tas i en annan tråd som är mer lämpad för ämnet.

//Moderator
 

JohanGE

Medlem
Man, 32 år, business analyst inom FMCG (fast moving consumer goods). Ganska berest, mestadels i Europa, men har förhoppningar om att utforska andra delar av världen i bättre kabin än den i economy. Upplevde min första award-resa (och business class för den delen) nyligen när jag och min käraste besökte Kapstaden, Sydafrika. Big ups till alla ni som bidrar till tips, reseberättelser, och bara är allmänt trevliga och tillmötesgående!
 
Även jag borde kanske lägga in en presentation av mig. Kvinna 55 år, jobbar natt inom PMI (Perioperativ medicin och intensivvård.) på det beryktade NKS. ;)
Började mitt resande för ca 15 år sen och har i princip bara Sydamerika & Afrika kvar på min lista över att besöka alla kontinenter. Detta intresse började jag med ganska sent i livet då dottern flyttade ner till Aussie och bodde där i ca 7 år. Alla mina resor är av privat karaktär.
Förbannar mig själv mest idag om att jag i alla år har varit en totalt omedveten resenär. Vilket ändrades när jag fick tips om detta forum för ca 1,5 år sen.
Jätte tack för att ni alla finns och delar med er utav era enorma kunskaper. Tack vare er så är jag EBG och kommer göra mitt livs första businessresa till Chicago - Austin i höst med dotter & hennes lilla familj. :D:)
 

LPC123

Medlem
Ja det är kul att läsa vad alla gör så jag tänkte berätta om mig också.
46 år och är försäljnings chef för ett bolag innom livsmedelsindustrin. Jag ansvarar för foodservice delen och har en bakgrund som kock. Har jobbat som kock rubt om i Sverige, Norge och en kort tid i Spanien. Reser mycket T/R Gbg - Stockholm men även litegranna innom Europa. Har en särbo med liknande jobb som reser lika mycket så vi brukar planera privata resor när den andre ändå är någonstans i jobbet. Vi har släkt på Nya Zeeland och har varit där några gånger (tyvärr har bara rest i Prem eco). Har med hjälp av detta eminenta forumet lyckats komma upp till EBG. Vi har precis bokat vår första långresa med poäng till Maldiverna och denna gången i business.

Tack för all kunnskap alla delar med sig av här på BC!
 
En karl mellan 30-40år på nacken, arbetar för automotive OEM i Europa som Supplier Relationship Manager (kanske att jämföras med KAM fast på motsatt sida av affärsrelationen) och reser därmed en hel del då portföljen är Europeiska leverantörer.

I tidigare roller har jag inte behövt resa så mycket som jag gjort det senaste året.
Sporadiskt har jag tidigare valt flygbolag baserat på pris och flygtider, gärna direktflighter och ingen lojalitet mot någon.

Då jag satt mig in i Frequent Flyer program under senhösten, mycket tack vare BC, så har det blivit lite av en sport för mig.
Legs, kabinklasser samt landsgränser har blivit mer betydande än smidighet :)
Tokar ur med att samla min och sambons spend i både SAS MC & AMEX utöver affärsmässiga utlägg.

Då frekvent resande tär på vardagen tillsammans med sambo så kan nu ihopsamlande till 2-4-1’or samt shorthaul på status lätta lite på baksidan av frånvaro!

Såld på hela grejen.

Riktigt bra forum, hög nivå och evigt hjälpsamt trots återkommande nybörjarfrågor från många nya! Försöker bidra med att svara på inlägg själv om det jag redan lärt mig och fortsätta i samma anda!
 

Mr.cake

Medlem
Sådär nu är det dags. Jag tillhör den yngre skaran här på BC, 25år. Arbetar som projektledare inom fastighetsbranschen. Förutom att vara fascinerad över höghus och byggnader i allmänhet så är intresset lika stort för flygande. Flyger nästan uteslutet privat i blandade klasser.

Detta forum är bland det trevligaste och mest hjälpsamma jag har sett. Känns som att det alltid finns något nytt att lära sig här! Målet nu är att jaga ihop till en first first :D
 
Toppen