Senaste nytt

Chile som destination december 2011

Mauricio

Medlem
Hej!

Mitt första inlägg här på forumet, hittade hemsidan via google där jag letade efter business biljetter. Är 21 år gammal utbildad flygtekniker som älskar att resa och tillbringar gärna ledig tid med att resa omkring. Senaste resan var till chile med lufthansa via FRA och EZE, dock mellanlandade vi även i GRU p.g.a en äldre dam som fick hjärtinfarkt och dog tyvärr, trist nog tog inte det dåliga slut där utan vi fastnade även i EZE tack vare askmolnet i chile vilket ledde till att vi tillbringade 26h extra på flygplatsen totalt tog det 50h att nå SCL från ARN.

Nåväl, åter till topic. Jag är ute efter biljetter till SCL i business class. Har hitills hittat följande:

ARN-LHR-EZE med BA för 19906kr t&r och sedan en tilläggsresa med Aerolineas argentinas EZE-SCL för 1500kr. Min fråga är då om det finns billigare alternativ eller skall jag nöja mig med det jag hittat?

mvh
 

Gnopps

Medlem
Affärsklass till Buenos Aires för under 20000 låter som ett jättebra pris, du verkar vara duktig själv på att hitta!
 

campaigner

Medlem
Bra pris, som sagt. Det är väl BAs kampanj som ger det priset just nu. Som jämförelse åkte jag för några månader sedan CPH-FRA-EZE ToR med LH i C för 3.400 EUR.
 

campaigner

Medlem
Och förresten, som ytterligare jämförelse: Om jag i stället skulle ha åkt MUC-FRA-EZE (exakt samma flight mellan FRA-EZE, men anslutning från MUC i stället för CPH) så ville Lufthansa ha 4.400 EUR för den biljetten... Bra att utgå från Norden ibland :)

Ditt pris verkar mycket bra, Mauricio.
 

Mauricio

Medlem
Jodå priset är riktigt bra, flyger dock med sambon så slutpriset blir inte mindre än 42-43k t/r. Visserligen billigt då LH brukar ta mellan 30000-40000kr för ARN-EZE per person i C class. Någon som har erfarenhet av BA i C class?

Inget slår dock senaste chile resan då vi skulle hitta flyg från EZE-SCL och enda tillgängliga var Sky airline som är ett lågprisflygbolag. Flygningen över anderna gjordes med CC-ADP och efter lite efterforskningar visade det sig att den fågeln tillhört UL och då blivit skottskadad under rebellattack 2001 som 4R-ABB.

bild001rv.jpg


CC-ADP Sky Airline Airbus A320-231 - cn 406 - Planespotters.net Just Aviation

Åter till topic, om någon hittar en resa till SCL från ARN i C class billigare än BA så blir jag oerhört glad! Får gärna gå över CDG eller MAD mfl.

mvh
 

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines har Business class biljett mellan Stockholm - Sao Paulo T/R för ca 19.500 SEK inkl. skatter. (Fare basis: JSERT)
Anslutning i Istanbul är inte optimal vid utresan, men ganska OK vid hemresan.

Bijetten är ej återbetalningsbar, men det går att boka om mot 50 EUR per gång.

Men problemet är jag kunde inte hitta några vettiga Business class biljetter från Sao Paulo till Santiago.
Det kostar ca 8.700 SEK inkl. skatter med LAN.
 

EricT

Medlem
Hej Mauricio

Jag har mycket erfarenhet av BA då jag alltid flyger med bolaget numera. BA business är väldigt bra tycker jag då säteskonfigurationen är mycket bra. Stolarna bra och går att fälla till helt flat. Bra mat och om du kan så sätt dig på övervåningen (rad 64 är bra)

Helt klart bästa businessprodukten jag åkt med. (LH, sas mfl suger i jämförelse på långflygen)
 

Mauricio

Medlem
Den biljetten har jag spanat på, dvs Turkish airlines ARN-GRU dock tycker jag inte det är värt att betala så pass mycket för en business biljett från GRU-SCL då sträckan tar 3-4h att flyga och kostar på tok för mycket även i monkeyclass.

Kul att du tycker BA är bra EricT! Får nog testa i vinter, som sagt C class i LH ARN-FRA-EZE var inte världsklass men helt OK.

PS: Kan man flyga ARN-LHR-EZE med 3-4 dagars stopp i LHR utan extra tillägg? Skulle vara fint o fira jul/nyår i London innan chileresan.

Lutar mest åt följande: ARN-LHR-EZE-SCL med splittickets EZE-SCL Aerolineas argentinas. Från 28 december till LHR och stop i 3-4 dagar för att sedan flyga vidare 2-3 januari till EZE-SCL och hem 25-26 januari.

mvh
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Den biljetten har jag spanat på, dvs Turkish airlines ARN-GRU dock tycker jag inte det är värt att betala så pass mycket för en business biljett från GRU-SCL då sträckan tar 3-4h att flyga och kostar på tok för mycket även i monkeyclass.

Om du har miles på US Airways Dividend Miles, du kan flyga med TAM i First class mellan Sao Paulo och Santigao T/R för 40,000 miles per person, eller 30,000 miles per person i Business class.

TAMs First class ser ut så här.
 
Toppen