Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Brandten

Medlem
Nån gjorde nyligen 4 ben med Lufthansa inom Europa, i rätt bokningsklass ger dessa 2000 vardera (ej inrikes Tyskland)

8 ben blev det till slut vilket gav alla poäng som behövdes för EBD. Väldig skillnad på business och business saver men alla gav bättre intjäning än SAS samt till bättre pris så why not.

Flyger man rätt dagar kan man ju dessutom testa "nya" loungen (finns länkar och öppettider i min EBD tråd - hittar inte här i mobilen nu).
af114f2695e9af28e5f73abb261b7ec3.jpg
 
8 ben blev det till slut vilket gav alla poäng som behövdes för EBD. Väldig skillnad på business och business saver men alla gav bättre intjäning än SAS samt till bättre pris så why not.

Flyger man rätt dagar kan man ju dessutom testa "nya" loungen (finns länkar och öppettider i min EBD tråd - hittar inte här i mobilen nu).
af114f2695e9af28e5f73abb261b7ec3.jpg
Av nyfikenhet, vad kostade benen/totalt? :)
 
Sitter min vana trogen och planerar en semesterresa under våren, 4-5 nätter någonstans. Förutom att komma bort så är det även denna resa som brukar säkra diamond ytterligare ett år. Min fråga är, finns det något star-alliance bolag som jag genom en resa i business kan tjäna runt 20.000 EB med? Även om jag verkligen gillar SAS business vore det roligt att uppleva något annat. Kan tänka mig att åka i princip vart som helst i världen förutom NYC som jag frekventerar ändå.
 

Tonton

Medlem
Sitter min vana trogen och planerar en semesterresa under våren, 4-5 nätter någonstans. Förutom att komma bort så är det även denna resa som brukar säkra diamond ytterligare ett år. Min fråga är, finns det något star-alliance bolag som jag genom en resa i business kan tjäna runt 20.000 EB med? Även om jag verkligen gillar SAS business vore det roligt att uppleva något annat. Kan tänka mig att åka i princip vart som helst i världen förutom NYC som jag frekventerar ändå.

Kolla vad TAP kan erbjuda till USA. I princip den bästa dealen när man räknar Points/krona
 

squeezen

Medlem
Sitter min vana trogen och planerar en semesterresa under våren, 4-5 nätter någonstans. Förutom att komma bort så är det även denna resa som brukar säkra diamond ytterligare ett år. Min fråga är, finns det något star-alliance bolag som jag genom en resa i business kan tjäna runt 20.000 EB med? Även om jag verkligen gillar SAS business vore det roligt att uppleva något annat. Kan tänka mig att åka i princip vart som helst i världen förutom NYC som jag frekventerar ändå.
Som @Tonton skriver så tex CPH-MIA via LIS ger väl 19.000 typ.

Edit: kan tilläggas att vid räty datum ligger den på endast 9000DKK. T/R @Fred Flintstone
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
Finns det något smidigt sätt att söka billigaste SAS Plus Saver med minst 2 byten (exempelvis MMX-ARN-HAM/LHR/AMS) för att maximera poängintjäning?

Jag har hittat exempelvis MMX-ARN-HAM över dagen den 28 maj för 5500 kr och ger 7500 poäng för EBG.
 

kander

Medlem
Finns det något smidigt sätt att söka billigaste SAS Plus Saver med minst 2 byten (exempelvis MMX-ARN-HAM/LHR/AMS) för att maximera poängintjäning?

Jag har hittat exempelvis MMX-ARN-HAM över dagen den 28 maj för 5500 kr och ger 7500 poäng för EBG.
Jag tror inte man har möjlighet att filtrera efter antalet byten, men EuroBonusExpert erbjuder annars en bra "cost per point" sortering som kan hjälpa en bit på vägen i alla fall:

Flights | EB Expert
 
Finns det något smidigt sätt att söka billigaste SAS Plus Saver med minst 2 byten (exempelvis MMX-ARN-HAM/LHR/AMS) för att maximera poängintjäning?

Jag har hittat exempelvis MMX-ARN-HAM över dagen den 28 maj för 5500 kr och ger 7500 poäng för EBG.
Jag vet inte om jag förstår frågeställningen till 100%, men så här kan du hitta resor med exakt 2 byten (vill du ha minst 2 byten får du göra flera separata sökningar och ändra "SK SK SK" till "SK SK SK SK", "SK SK SK SK SK", etc) i SAS Plus:
ITA.jpg

ITA2.png


Det som står efter SK SK SK är delvis trunkerat, det ska stå F bc=J|bc=Y|bc=S|bc=B|bc=P|bc=A där (dvs, SAS Plus-bokningsklasserna som ger 1500 Eurobonuspoäng utanför Norden och Baltikum).
 
Toppen