Senaste nytt

Lufthansa Miles&More Mileage Bargains

Tostarp

Medlem
Har en hel drös med M&M poäng och provat söka CPH-LAX. Får inte upp en enda träff under hela perioden i business..?

Mitt första försök att boka en award hos M&M och det verkar vara precis lika värdelös tillgänglighet som Eurobonus, dvs dom släpper typ två platser per flyg per månad...plus ohemula skatter...blähh...

Undrar varför dom överhuvudtaget gör sig besväret att annonsera om dessa 'bargains' när typ 99,99% av M&M's medlemmar ändå inte kan boka??
 

Senator

Moderator
Har en hel drös med M&M poäng och provat söka CPH-LAX. Får inte upp en enda träff under hela perioden i business..?

Mitt första försök att boka en award hos M&M och det verkar vara precis lika värdelös tillgänglighet som Eurobonus, dvs dom släpper typ två platser per flyg per månad...plus ohemula skatter...blähh...

Undrar varför dom överhuvudtaget gör sig besväret att annonsera om dessa 'bargains' när typ 99,99% av M&M's medlemmar ändå inte kan boka??

Jag hittade massor av tillgänglighet på nuvarande kampanj som länkas till ovan. Så tillgängligheten är mycket bättre. Nu är det ganska länge sedan dessa kom ut, så tyvärr är det ”you snooze, you loose”, många har säkert bokat de platser som fanns.

Skatter och avgifter är en helt annan femma. Highway Robbery
 
Har en hel drös med M&M poäng och provat söka CPH-LAX. Får inte upp en enda träff under hela perioden i business..?
Resperioden är 15 juli - 30 augusti, dvs under en period då väldigt många människor har semester. Dessutom är det 10 dagar sedan det här erbjudandet släpptes.

Mitt första försök att boka en award hos M&M och det verkar vara precis lika värdelös tillgänglighet som Eurobonus, dvs dom släpper typ två platser per flyg per månad...plus ohemula skatter...blähh...
Att jämföra med Eurobonus tillgänglighet i longhaul businessclass var mycket, mycket fult övertramp, om du frågar mig. Tror du SAS släpper en enda plats under högsäsong, och i synnerhet till något så populärt resmål som Los Angeles?

Undrar varför dom överhuvudtaget gör sig besväret att annonsera om dessa 'bargains' när typ 99,99% av M&M's medlemmar ändå inte kan boka??
Jag testade att kolla tillgänglighet till Rio när det inte var högsäsong, läs här: One World eller Sky Team som komplement till Eurobonus? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Senator

Moderator
Tänkte på om tillgängligheten har betydelse avseende status? Jag är helt statuslös...

Jag tror @Kimmen00 också hittade massor av platser. Tror han bokade 4 platser till DEN och det fanns mycket att välja på om jag minns rätt.

I vanliga fall har statusmedlemmar access till flera platser men inte på dessa till min vetskap.
 

Tostarp

Medlem
När jag söker får jag upp att det inte finns någonting alls kvar och att den ger ett alternativ som är SAS plus CPH-ARN-LAX. Dock för 60000 poäng enkel väg. Ska kolla DEN också....
 

Tostarp

Medlem
Håller med att jag var lite elak innan. EB är nog det värsta som finns när det gäller business-awards. Många ggr har jag undrat över om det är enklare att vinna på lotto än att hitta en businessclass till US...men å andra sidan har jag inte testat M&M innan och blev således grymt besviken...och då måste naturligtvis detta luftas på BC direkt..delad besvikelse är ju dubbel besvikelse...:)...
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
När jag sökte o bokade (förra månaden) med reseperiod 1/7 - 15/8 kryllade det av 4+ i C till alla destinationerna.. Tillgången med M&M är ju ljusår bättre än hos EB med SAS

Sökte denna period oxå till DC och LA och iaf 1/4 fanns det massor..
 

Kimmen00

Medlem
Gjorde lite sök imorse och till LAX finns massa award biljetter, dock ej business bargain, dessa verket slut. Men det finns massa bargains till tex IAD, EWR och Toronto. Man får vara flexibel om man inte hänger på låset..
 
Toppen