Senaste nytt

Medlemsrecension: Långweekend i Los Angeles i SAS Business Class

BusinessClass

Redaktör
Här följer en kort reserapport från förra månadens resa till Los Angeles med SAS. Av: Jonas C Introduktion Ett besök till Los Angeles har länge stått på min bucket list, men gång på gång har jag av olika skäl tvingats skjuta på resan. För den som önskar att resa på bonuspoäng är Los Angeles en…
 

JGG

Medlem
Tack för en trevligt reportage.
Tråkigt att maten verkar mer eller mindre vara trist på en så lång flygning. Tur att hårdvaran verkade vara till belåtenhet då man läst en hel del om stolens problem med inställningen av hårdhet.
Själv har jag bara erfarenhet av en resa till Chicago med SAS Business Class och jag njöt av maten trots lite tråkig presentation. Hårdvaran var super minns jag. Däremot tycker jag att deras tidiga uppdukning av borde är fel. Fördrink med nötter och annat finns ju plats för utan att man behöver bordet. Det gör ju att man känner sig mindre fri i stolen.
 
  • Gilla
Reactions: LMA

Timpsi

Medlem
Ingen fröjd att läsa tyvärr, då det är ganska tråkigt skrivet. Maten såg inte superbra ut direkt och självklart måste de förbättra sig på den fronten överlag, men det märks en tydlig underton av bitterhet genom hela recensionen vilket bäddar för en ganska "suckande" läsning.
 
Tack för en bra recension! I motsats till Timpsi så uppskattar jag ironin och håller samtidigt med i många av dina reflektioner gällandes flygningen. Jag har själv rest samma rutt 14 gånger nu varav den senaste i ekonomi pga att vi var fyra som reste tillsammans och i jämförelse med det så är businessklass rena drömmen;)
 

Once56

Medlem
Ingen fröjd att läsa tyvärr, då det är ganska tråkigt skrivet. Maten såg inte superbra ut direkt och självklart måste de förbättra sig på den fronten överlag, men det märks en tydlig underton av bitterhet genom hela recensionen vilket bäddar för en ganska "suckande" läsning.
Vilken tråkig ton du har, bjuder ju inte in att skrivna egna recensioner när ett inlägg sågas på det sättet.
 

Shoreline

Medlem
Resan från Södermalm till Arlanda skedde kollektivt. Det svider ganska hårt att betala 280 SEK för en resa med Arlanda Express när man nyss har fyllt 26, och då restiden med SL-tåg och buss via Märsta endast är en kvart långsammare så anser jag detta vara ett utmärkt alternativ att ta sig till Arlanda på om inte det är bråttom förstås.
Till nästa gång, Flygbussarna (från t ex Hornstull) ger dig 99 eurobonuspoäng för 99 SEK!
 
Toppen