Senaste nytt

Tips på hur man kan bo i en svit på Scandic till enkelrumspris

Najk

Medlem
Jag tänkte som ny medlem på forumet dela med mig av ett tips om hur man kan bo billigare på Scandic.
Scandic tillämpar en flexibel prissättning per rumstyp och natt beroende på bokningsläget.
Dvs en natt med många lediga rum ger ett lägre pris den natten. Bokar du även flera dagar så är det första nattens "taxa" som gäller under hela vistelsen.

Följande exempel är från min förra vistelse på Scandic Anglais innan semestern.
Jag skulle bo där tis-fre. Under onsdagen var det enda rummet som var ledigt en svit så det var den enda rumstypen jag kunde boka om jag ville ha samma rum under vistelsen. Tisdagen var det också många rum uthyrda vilket gav ett pris per natt på 2990kr.

På söndagen däremot var det många rum lediga och då var priset för en svit 1500kr, dvs ca 100kr mer än normalpriset för ett enkelrum.

Då bokade jag en svit sön-fre för priset 1500kr/natt och såg till att bokningen var ombokningsbar. Sedan ringde jag till Scandic och ändrade min bokning att jag istället skulle komma på tisdag. Vid ombokninga bokningar ändras inte priset per natt från det ursprungliga så kontentan blev att jag bodde tis-fre i en svit för 1500kr/natt istället för 2990kr/natt.

Hoppas ni kommer ha nytta av mitt tips och unnar er att bo bra :)

//Najk
 
Last edited:
Toppen