Senaste nytt

I bonusresans underbara värld! (semi-live)

Mr Planning

Medlem
20190406_190831.jpg
20190406_190850.jpg
20190406_191747.jpg
20190406_191936.jpg
20190406_192356.jpg
20190406_192329.jpg
20190406_194429.jpg
20190406_195951.jpg
20190406_201936.jpg
 

Mr Planning

Medlem
Singapore Airlines vs Thai, vem vinner kampen om bästa first! :cool:

Prioboarding: lika läge, båda två håller dig i handen hela vägen in till planet.

Stolen/sittkomfort: SQ stol är betydligt skönare att sitta i, och den ser dessutom exklusivare ut.
Stolen/sova i: sov betydligt bättre hos Thai, sängen hos SQ kändes dessutom hård. (att kunna sova såpass skönt 8/12 timmar ombord som hos TG gör att dom vinner denna rond enkelt)

Champagnen: den ronden tar SQ hem, då båda erbjuder Dom Perignon 2009, så vinner SQ för att man dessutom har Krug.

Maten: SQ vinner denna rond helt överlägset, det var en otroligt god 7 rätters som serverades för dagen.

Vin/drinkar: kan tyvärr inte betygsätta detta då jag endast drack champagne :rolleyes:

IFE: kan tyvärr inte betygsätta detta då jag inte kollar på film ombord, eller utnyttjar övrigt vad som erbjuds på skärmen.

Servicen: SQ ligger på en helt annan nivå än Thai när det gäller servicen, som dock var bra hos TG.

Ankomstservice: TG utklassar självfallet SQ på denna punkt, där Thai står och väntar (trots 12 timmar connection) med golfbilen redo, så erbjuder SQ ingen ankomstservice alls.

Loungen: "the private room" vs "royal first", detta är ingen lätt rond att avgöra!
Båda loungerna är riktigt bra, "the private room" ser väldigt lyxig ut & man sitter skönt för sig själv och dricker D-P 2009 :)
Maten? åt bara frukost där så jämförelsen haltar.

"royal first"? väldigt lyxig miljö , fick ett av dom mer privata rummen, vilket känns snäppet bättre.
Maten? väldigt god, medan Moët som erbjöds ,var inte lika god som D-P 2009.

Servicen i loungen vinner Thai.

Och just att man kör dig med golfbil dit, och dessutom erbjuder en väldigt bra massage gör att "royal first" & Thai vinner lounge ronden hyfsat bekvämt.

Kabinen: lite orättvist kanske att jämföra tysta/stora A380 med sina fina utrymmen, SQ känns väldigt lyxig , och med endast 4 platser i kabiner så gör det ju sitt gällandes servicen, men jag får nog lov att säga att Thai vinner med sin stora fina toalett.

Så vem vinner till slut? :cool:

Många här inne verkar känna en besvikelse (något hårt uttryckt kanske) att man "endast" har lyckats boka Thai istället för SQ, men det har nog mycket o göra med att SQ har varit svårare att få tag på biljetter hos kan jag tänka mig, för skillnaden är absolut minimal totalt sett.

SQ vinner ronden uppe i luften, då mat & servicen är betydligt bättre, medans Thai vinner markservicen enkelt.


Vem som vinner? du som får åka något av dessa utmärkta flygbolag! :p
 
Toppen