Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

LSH

Medlem
Så här har det sett ut i år:
Antal nyfunna businessstolar som funktion av avståndet till avresa.

chart3.JPG

Det släpps alltså mer vid 125 än vid 330.

Edit: det visar sig släppas lika mycket om man lägger ihop några dagar runt spikarna
 
Last edited:

oxxax

Medlem
För den 15/4 ser det hos Expertflyer ut så här för SK946 ORD-ARN; C9 D9 Z7 J0.
Jag sitter på en Fly Premium-bokning där jag har business på vägen dit, men tråkiga Plus på vägen hem. Jag tänker mig att dela upp det i två separata bokningar för 12.000p till för att kunna justera när resan påbörjats, men utan så många andra i-landsproblem att fundera över just nu så infinner sig Plus-ångesten, och man funderar såklart över sannolikheten att det faktiskt dyker upp en awardplats som kan knipas.
Är det någon som har nån koll på sena släpp för denna sträckan, och som vågar sig på en kvalificerad gissning av sannolikhet?
 

Canadien

Medlem
För den 15/4 ser det hos Expertflyer ut så här för SK946 ORD-ARN; C9 D9 Z7 J0.
Jag sitter på en Fly Premium-bokning där jag har business på vägen dit, men tråkiga Plus på vägen hem. Jag tänker mig att dela upp det i två separata bokningar för 12.000p till för att kunna justera när resan påbörjats, men utan så många andra i-landsproblem att fundera över just nu så infinner sig Plus-ångesten, och man funderar såklart över sannolikheten att det faktiskt dyker upp en awardplats som kan knipas.
Är det någon som har nån koll på sena släpp för denna sträckan, och som vågar sig på en kvalificerad gissning av sannolikhet?

Du kan väl bjuda med Plusgrade på den sträckan, eller har de tagit bort det igen på awardbiljetter?
 

oxxax

Medlem
Det finns tre lediga businesstolar ORD-CPH 15/4. Funkar det? Annars så kan jag titta på mitt data ikväll och komma med ett "guesstimat" på hur sannolikt det är att det släpps till ARN

Det stämmer, men dessvärre på det sena flyget vilket är för sent för mig. :/
Och en gissning tas tacksamt emot som ett perfekt kvällsnöje att fundera över.
 

oxxax

Medlem
Under Q1 2019 finns det 9 förekomster av att ORD-ARN gått från 0 platser till >0 i business sista veckan. Så sannolikheten är ungefär 10%.

Tackar! Ser man om dessa 10% sker utspritt över veckans alla dagar, eller om det är någon specifik veckodag som sticker ut? :)
 

LSH

Medlem
Tackar! Ser man om dessa 10% sker utspritt över veckans alla dagar, eller om det är någon specifik veckodag som sticker ut? :)
3-4 av förekomsterna var i början av januari och är kanske inte helt representativa. Kollade inte hur veckodagarna var distribuerade och ska ombord på ett flyg utan wifi nu, men kan titta på det ikväll.
 
Toppen