Senaste nytt

Hjälp igång med flygbiljetter

pastar

Medlem
Hej,
Jag får kanske skämmas lite nu. Men jag vet hur mycket kunskap det finns här så jag chansar lite på att någon kan hjälpa mig lite.
Läget är följande, jag har ,trots att jag egentligen är för gammal, tagit ett break för att resa lite. Avsikten är att detta skall ske mellan november och sista januari.Drömscenariot flygmässigt skulle se ut som följande.

Stockholm - Hongkong (2-3 dagar stopp)- Denpasar (drygt en månad) – Australien (Östkusten, dryga månaden)- Denpasar (resterande tiden) – Stockholm.

Jag tar gärna emot tips hur jag gör på bästa sätt. Jag famlar lite i mörker känner jag ,och gör jag en sökning på alla sträckorna i rad får jag inte till det. Vilka är mina alternativ?

1. Någon form av jorden runt biljett? Var kan jag läsa mer om detta?
2. Bokar hela resan genom att försöka sätta ihop segment (har gått sådär hittills)
3. Letar en "basrutt" till Bali tor och åker vidare till därifrån (genom att bevaka lågprisbolagen). Hur fungerar det med stop over, vissa turer går via Hongkong.

Är det så att någon sitter med andra tips på så är det givetvis synnerligen välkommen. Dock bör Bali och Australien ingå i ungefär den utsträckning jag initialt avsåg då jag har lite åtaganden som jag måste närvara på. Jag har även ca 40.000 Eurobonuspoäng, om det har någon betydelse.
Alla förslag eller pekningar i rätt riktning mottages tacksamt.
Mvh //
 

Stefan62

Medlem
Spontant tips - och många kommer att reagera med andra förslag...

Kolla rutten ARN/CPH-SIN-SYD eller ARN/CPH-KUL-SYD och gör "stop-over" i SIN/KUL och kör en vanlig t.o.r. till Denpasar. (KLM har lågpris på linjen Singapore - Denpasar.)
 
Toppen