Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Ziddaz

Medlem
Sträcka: CPH-PEK
Datum: 2019-04-04
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 32040
Bid strength: Precis in på näst lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 6 dagar (strax efter bokning av resan). Fanns då minst 9 lediga platser om man försöker tolka SAS egna bokningssystem.
Gick uppgradering igenom: Ca 48 timmar
Var 30k för mycket...?
 

nissefalk

Medlem
Gick uppgradering igenom: Ca 48 timmar
Var 30k för mycket...?

Brukar väl vara 35k på flygplatsen och då får man inte poäng för nya bokningsklassen. Med Avis kampanjen kostade 30k poäng ca 2,200kr utanför Stockholm så låter som ett ok deal, jag var själv nöjd med 5,000 SEK för plus till business LAX-ARN tidigare i veckan som gav 3,750 fler Eurobonus (bas) poäng.
 

NTA

Medlem
Till C, det som verkade så märkligt. Aldrig varit med om CU från GO till business när varken Go eller Plus är fullt.
Citerar mig själv. Vid check-in fanns jag inte i C. Dem påstod sig inte kunna göra någonting fast jag i appen hade Booking class: Business Class.

Efter att försökt kommunicera med henne vid check-in och förstått att detta inte ger någonting så bad jag kom en upgrade med poäng. Det kunde hon tydligen inte göra. Endast vid gate. Men hon kunde skriva upp mig på en lista. Hon såg även att det fanns 4 platser ledigt i C. Går förbi loungen och pratar med dem också, och även hon säger ”gate only”.
Gate öppnar 3:30 och jag står där när personalen kommer. Då är tydligen alla platser borta. Hon skyller då att det är någon med högre status som fått platserna. Är själv EBD, så tveksam till att 4! Padion skulle vara på denna flight.

Jag vet mycket väl att ”köp den klass du vill resa i” gäller. Men får man en nekad plusgrade och senare en CU till C så tror man ju att det ska gälla.
 

squeezen

Medlem
Sträcka: PVG-CPH
Datum: 2019-04-03
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: Businessclass och plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): Businessclass: 40.600 Eurobonuspoäng. Plus: 16200 Eurobonuspoäng.
Bid strength: 600 och 200 över min
Eurobonusstatus: Guld
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 5-6 veckor innan avgång.
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innnan avgång: Businessclass: minst 9. Plus: Minst 9 (tror jag).
Gick uppgradering igenom: Businessclass: ja. Plus: Nej Fick besked lite mer än 46 timmar innan avgång.

Halvfull business kabin på denna resa.
 

Ziddaz

Medlem
Brukar väl vara 35k på flygplatsen och då får man inte poäng för nya bokningsklassen. Med Avis kampanjen kostade 30k poäng ca 2,200kr utanför Stockholm så låter som ett ok deal, jag var själv nöjd med 5,000 SEK för plus till business LAX-ARN tidigare i veckan som gav 3,750 fler Eurobonus (bas) poäng.
Tack för den :)
Tänkte precis som dig med 3 x 666 kr för för Avis i Sundsvall, och poäng för Business Saver!
En annan man från SDL med EBG fick dock courtesy från Plus till Business...Lite surt på sitt vis men är ju en chansning.
 
Citerar mig själv. Vid check-in fanns jag inte i C. Dem påstod sig inte kunna göra någonting fast jag i appen hade Booking class: Business Class.

Efter att försökt kommunicera med henne vid check-in och förstått att detta inte ger någonting så bad jag kom en upgrade med poäng. Det kunde hon tydligen inte göra. Endast vid gate. Men hon kunde skriva upp mig på en lista. Hon såg även att det fanns 4 platser ledigt i C. Går förbi loungen och pratar med dem också, och även hon säger ”gate only”.
Gate öppnar 3:30 och jag står där när personalen kommer. Då är tydligen alla platser borta. Hon skyller då att det är någon med högre status som fått platserna. Är själv EBD, så tveksam till att 4! Padion skulle vara på denna flight.

Jag vet mycket väl att ”köp den klass du vill resa i” gäller. Men får man en nekad plusgrade och senare en CU till C så tror man ju att det ska gälla.
Detta var ju ytterst märkligt. Uppenbarligen något som gått fel i systemet men hade gärna velat ha en förklaring från SAS på detta. Skicka ett mail till supporten och bifoga din CU.. Det är fler Diamonds än du som vill veta hur detta gått till..;) Totalt oacceptabelt och riktigt dåligt.
 

Slipsknut

Medlem
Sträcka: EWR-ARN
Datum: 2019-04-07
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2400:- x 2
Bid strength: lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: 2 dagar innan avgång
Gick uppgradering igenom: ja, fick svar ett par timmar senare.
 

Sticktown

Medlem
Sträcka: PEK-CPH
Datum: 2019-04-12
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1820 SEK
Bid strength: Lägsta rutan, men ett litet snäpp över absoluta minimum
Eurobonusstatus:
EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ~60 timmar, de verkade precis ha bytt plan till ett med större pluskabin, så det fanns ganska många (säkert 15-20) platser kvar i Plus jämfört med bara någon dag tidigare (2).
Frågade vid incheckningen om uppgradering från plus till business, som var full. Dock skulle de ha drygt 1000 eur för det, så jag hade ändå inte nappat. Låter inte det ganska mycket.
Gick uppgradering igenom: Ja, 46 timmar innan avgång.
 
Sträcka: EWR-ARN
Datum: 2019-04-11
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 15.000x3personer
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 70h innan avgång
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innnan avgång: Undersökte inte detta denna gång.
Gick uppgradering igenom:Ja. Fick besked 46 timmar innan avgång.
 
Toppen