Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

MrDollar

Medlem
Var förbi Länna häromdagen och gick in på Willys för att köpa mig en dosa snus.
Jag handlar sällan på Willys, men efter att ha läst i denna tråden om att Willys skulle börja acceptera Amex kände jag mig tvungen att testa.

- Det fungerade klockrent!
 
Amex fungerade inte på Ikea för mig.
Gick till en sån där scanna själv kassa och såg Amex loggan. Frågade tom om de tog Amex innan jag gick till just självscanningen.

Blippade in allt och stoppade glatt in Amex för att få upp:

Försök 1. Medges ej. Endast online.
Försök 2. Medges ej. Kontakta din kortutgivare.

Har relativt nyligen fått kortet men har handlat online och aktiverat allt. Gick bra att handla hos Apple online.

Synd att missa spend på ca 5.000 då jag fick ta allt på vanliga bankkortet.
 
Märkligt för jag var på Ikea i Kungens kurva idag och betalade med mitt Amex kort ca 15.30 i självbetjäningskassan.

Jag blev lite snopen men hade typ 20 grejer så orkade inte krångla utan fick ta det på vanliga kortet men det finns utrymme kreditmässigt så ingenting med det att göra.

Någon som vet vad felmeddelande betyder? Endast online?
 
Jag blev lite snopen men hade typ 20 grejer så orkade inte krångla utan fick ta det på vanliga kortet men det finns utrymme kreditmässigt så ingenting med det att göra.

Någon som vet vad felmeddelande betyder? Endast online?
En vild gissning nu bara. Men jag lade märke till att dom har bytt ut kortmaskinerna sen jag var där för en dryga vecka sen. Kanske du hamnade vid en som inte var utbytt/uppdaterad?
 

GOTBound

Medlem
Ang Willys, vet vi om detta även slår på Hemköp?
Jag provade på min lokala Hemköp och AMEX fungerade inte.

EK
 

Homer

Medlem
Varje gång senaste 3 åren så har jag testat mitt Amex när jag handlat på Willys i deras självutcheckning, alltid har det varit "ogiltigt kort". Men idag så plötsligt hände det! =)

Så ett tips till er som handlar på Willys där Amex tidigare inte fungerat är att testa om även ni har samma tur.

Testa att dra Eurobonuskortet, vem vet förr eller senare kanske det också funkar och ger poäng ;)
 
Toppen