Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Gäller Londons tidzon även för att slippa valutaväxlingsavgift och är det från måndag 00:01 till fredag 23:59?
"On weekends, which we count as Friday 23:59 - Sunday 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday 23:59 and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1.5% for all other supported currencies."

Jag skulle anta att det är GMT som gäller eftersom de refererar till "UK foreign exchange markets"

What foreign exchange rates will I pay? – Curve
 

Fintus

Medlem
Idag ramlade EB-poängen in från kampanjen i mars. Nästan 3000 poäng extra tack vare GBIT.

Jag kan inte se att jag har fått mina 5£ som skulle återbetalas vid första köpet med Curve black. Är det rena pengar som sätts in på underliggande kort eller dras det av på ett köp? Någon mer som inte fått bonusen?
 

mha321

Medlem
Idag ramlade EB-poängen in från kampanjen i mars. Nästan 3000 poäng extra tack vare GBIT.

Jag kan inte se att jag har fått mina 5£ som skulle återbetalas vid första köpet med Curve black. Är det rena pengar som sätts in på underliggande kort eller dras det av på ett köp? Någon mer som inte fått bonusen?
De sätts in på det virtuella rewards-kortet (som ligger "längst till vänster i listan"). För att använda dem så väljer du det kortet som betalningsmedel när du genomför ett köp. (Så har jag förstått det iaf -- jag har inte gjort det själv, men det går att välja det kortet..)
 
2000 GBP per dag som ny, stämmer.
Så skall du göra köp på 20Kkr så borde det räcka.

Står även ’Max single purchase 2000GBP’ i appen, så det borde ju vara lugnt.
 

henke12

Medlem
Hur bör jag agera när jag är på resa i EU med Curve/TW?

Har laddat TW med SEK nu,
Bör jag först växla till EUR innan jag börjar spendera?
 
Toppen