Senaste nytt

En exklusiv Centurion-lounge checkar in på Pontus in the Air

BusinessClass

Redaktör
Pontus in the Air och American Express tar samarbetet till nästa nivå och lanserar American Express Lounge Centurion by Pontus, exklusivt för Centurion-medlemmar, på Stockholm Arlanda Airport terminal 5.   Två år efter den framgångsrika invigningen av American Express Lounge by Pontus på Stockholm Arlanda Airport terminal 5, öppnar krögaren och entreprenören Pontus Frithiof en…
 

FrontX

Medlem
Det kanske bara är jag, men är det inte lite väl trångt mellan borden?. Resenärer med Centurion uppskattar väl att sitta lite avskilt och ostört oftast.
Bra om man reser med familjen visserligen men andelen business är väl större
 

Frisk78

Medlem
Det kanske bara är jag, men är det inte lite väl trångt mellan borden?. Resenärer med Centurion uppskattar väl att sitta lite avskilt och ostört oftast.
Bra om man reser med familjen visserligen men andelen business är väl större

Min första tanke var också: Vad trångt det ser ut(?)
 

FFlash

Medlem
Redan nu så är det trångt i Amex loungen och bilden ser lika ut.
Hatar kliva upp från soffan och förflytta mig sidledes och bjuda på rumpan glidandes över grannbordet
 

Hachans

Medlem
Är den här artikeln betalt material eller bara ett inkopierat pressmeddelande?

För övrigt helt vansinnigt med Centurionlounge. Men då vet man iaf en restaurang som inte kan klaga på hyrorna på Arlanda om de kan slösa utrymme på sånt.
 

Hachans

Medlem
Hade det inte räckt med tre-fyra bord i den delen? Givetvis med fri Champagne även efter lanseringsperioden.

Det hade räckt utmärkt. Om inte Amex plötsligt räknar med en stor influx an Centurion genom någon kampanj eller liknande så undrar man ju lite hur de tänkte. Kollar man på mängden Centurion som registrerats i deras listor de lämnar framme så är det ju knappt mer än 2-3 stycken per dag i en sjö av Platinum.
 

M.K

Medlem
Då får de allt sänka priset rejält på denna kampanj. Jag ser inte mycket värde i 9k extra per år jämfört med Plat/Elite lösningen som EBG.

Jag tror dock aldrig Amex vill masslansera denna produkt. Därför så konstigt med alla dessa platser i loungen som ger ett mindre exklusivt intryck.

Tre-fyra bord med betjäning på plats vid dessa hade varit en trevligare fine dining liknande upplevelse. Jag tycker dock ändå detta är ett intressant roligt initiativ.
 

palmen

Moderator
Är den här artikeln betalt material eller bara ett inkopierat pressmeddelande?

För övrigt helt vansinnigt med Centurionlounge. Men då vet man iaf en restaurang som inte kan klaga på hyrorna på Arlanda om de kan slösa utrymme på sånt.
Mig veterligen inte betalt men man har valt att publicera pressmeddelandet typ som det är
 

Konto93

Medlem
Listorna som dem skriver manuellt ser man ifall det är Platinum eller Centurion. Jag tycker mig alltid ha sett 2 eller 3 Centurion per sida.

Pontus har skrivit på IG vid något tillfälle att det är ca 2000 besökare/vecka om jag inte minns fel. Så jag tror att det snarare handlar om ca 25 Centurion plus eventuella gäster som dem har +2 istället för +1.

Ren spekulation av mig detta men jag har sett en del Centurion när jag har varit i loungen.
 
Toppen