Senaste nytt

Vinsällskapet: businessclass egna vingrupp?

Hej BC:are.

Jag har lagt märket till fleras ambitiösa intresse till vin av alla dess sorter.

Jag har länge gått runt med idén om att skapa en vingrupp/sällskap med fler medlemmar här på BC.
Att träffas 3-6ggr per år för att dricka vin, äta gott och prata flyg känns för mig som en så jävla klockren kombo.

Med risk för att låta galen eller överambitiös så sträcker jag här med ut min hand till er!

Är någon(ra) intresserade av att dra igång ett vinsällskap?
Då jag idag tillhandahåller vinförvaringen i Stockholm, så tänker jag att det är här vi utgår ifrån! Självklart skulle de vara kul att få in folk från hela Sverige för att göra träffarna ännu roligare!

Min idé är att alla medlemmar betalar in en årsavgift som går till förrådshyran samt inköp av basutbud av viner!
Därefter har vi stående träffar, var vid varje träff får en av medlemmarna styra kvällen vad gäller vin, mat, vinprovning och happenings!
Eventuella merkostnader kan uppstå vid träffar och bör då informeras om i god tid innan... ex om det är extra kostnad för mat, sommelier eller unika viner!


Jag vill bjuda in alla ni som är intresserade, för att så snart som möjligt annordna vår första träff och årsmöte.

Skriv gärna upp er nedan om ni är intresserad!

Mvh
TravelGuy
 
Hur stor blir årsavgiften?
Ping @Silverfux

Jag är nog också intresserad. Men har samma fråga som @Diamond-in-the-ruff.
Jag är intresserad var ligger vinkällaren?
Jag är på! Utgår från Uppsala men det är ju nära till Arlanda

Hyr in mig på två vinförråd idag ett i gamla stan och ett på Kungsholmen!
På ett av dess tänker jag att vi har vår bas. Men idén och tanken med sällskapet är att vi kör vinprovningar här för att sedan gå ut och äta större mat, alternativt ha vinprovningar på restaurang och sen mat.

Syftet med vinförrådet är att vi lägger in de viner vi köper för årsavgiften samt om medlemmar vill förvara sina egna viner går det bra.

Mer information kommer jag med till alla intresserade inom kort.
Årsavgiften känns rimlig att vara på 1000kr/pers men de beror på hur många medlemmar vi blir till en start.

Kostnader och planer redovisas för alla medlemmar innan vi tar detta vidare och formar en klubb.
 

MTheC

Medlem
Hyr in mig på två vinförråd idag ett i gamla stan och ett på Kungsholmen!
På ett av dess tänker jag att vi har vår bas. Men idén och tanken med sällskapet är att vi kör vinprovningar här för att sedan gå ut och äta större mat, alternativt ha vinprovningar på restaurang och sen mat.

Syftet med vinförrådet är att vi lägger in de viner vi köper för årsavgiften samt om medlemmar vill förvara sina egna viner går det bra.

Mer information kommer jag med till alla intresserade inom kort.
Årsavgiften känns rimlig att vara på 1000kr/pers men de beror på hur många medlemmar vi blir till en start.

Kostnader och planer redovisas för alla medlemmar innan vi tar detta vidare och formar en klubb.
Strålande idé! Intresserad.

Jag är idag också medlem på en vinklubb/vinförvaring där man kan beställa mat från närliggande restaurang och dricka sina egna viner till maten så skulle också kunna vara ett alternativ att vara där några gånger.
 
Toppen