Senaste nytt

6 timmar på Newark, hinner jag in till Manhattan?

JB08

Ny medlem
Hej
Jag ska till Miami i december och flyger först med SAS till Newark och sen vidare med united till miami.
Jag har 6h i newark, är det realistiskt att hinna in till Manhattan under den tiden och spendera någon/några timmar där innan flyget till Miami går?
 

Sakoz

Medlem
Kan bli tajt, immigrationskontrollen kan ta evigheter. I bland uppemot 1 timme, åker du first kan du få eskort och förtur. Men som du säger åker du med SAS så gör det ingen skillnad. Jag skulle nog inte chansa.
 
Hej
Jag ska till Miami i december och flyger först med SAS till Newark och sen vidare med united till miami.
Jag har 6h i newark, är det realistiskt att hinna in till Manhattan under den tiden och spendera någon/några timmar där innan flyget till Miami går?

Ytterst tveksam, jag hade personligen inte chansat.
Kan ta tid vid immigration.
 

Fredrik

Medlem
Det kan gå men jag skulle fundera ett tag om det är värt risken. De två sista gångerna jag kommit med SAS har det gått relativt fort att ta sig genom passkontrollen och väskorna har kommit rätt fort men det behövs inte mycket för att det ska bli kaos den dagen du åker. Men är du ute från tullen och lämnat in väskan för transfer och klockan är före 14 tror jag att jag skulle göra det.
 

sungtae

Medlem
Som sagt, beror på immigration. Kommer man igenom fort hade jag nog funderat över det. Beror lite på vad man tänkt göra inne på manhattan också. Om man har koll på stan och har nåt favvo hak att käka lunch på etc. eller har en tydlig plan för vad man vill hinna. om det är första gången skulle jag nog hellre dedikera en separat resa och utforska stan i lugn och ro istället för att jäkta in.

När man åker åt andra hållet är det mer görbart utan immigration.
 
Hej
Jag ska till Miami i december och flyger först med SAS till Newark och sen vidare med united till miami.
Jag har 6h i newark, är det realistiskt att hinna in till Manhattan under den tiden och spendera någon/några timmar där innan flyget till Miami går?

Inte till manhattan kanske, men finns flera bra shopping centre runt newark du kan ta en burgare och chilla lite innan nästa flygning. När jag varit i tjänst så hamnar man på hotel runtom flygplatsen och det är väldigt sällan jag tar mig tiden och åker in till manhattan. Blir ju endå c:a 120 + tax, tull ´n tip på en ToR mellan flygplatsen och manhattan.
 

agehall

Medlem
6h är ju lite kort ifall du inte *vet* vad du vill göra. Det går utmärkt att hinna till Manhattan och tillbaka om man vet vad man vill, men jag skulle inte ens försöka åka dit annars. Även om det blir en lång väntan i loungen, så hade jag nog valt det alternativet.
 
Toppen