Senaste nytt

American Airlines behåller 3-klass service mellan New York-Los Angeles/San Francisco

Det blir många små sektioner på en sådan A320! Det måste väl vara en rejäl kapacitetsförlust per flight jämfört med 767. 36+36 i Eco.
 

Senator

Moderator
Låt oss jämföra lite:

UA p.s. 3-klass med B757-200 idag
12 F
26 C
72 Y+ (alla har pitch som Economy Plus på UA)

Här är det som kommer från United:
Major facelift for p.s. We’ll be doing a complete nose-to-tail renovation of our popular p.s. fleet, which serve the New York Kennedy to San Francisco and Los Angeles markets. When completed in 2013, these aircraft will be in a two-cabin configuration with 26 flat-bed Business Class seats and 114 in Economy. These aircraft will also offer Economy Plus, power ports at every row, on-demand audio and video and Wi-Fi service.
...
Scott O’Leary
Managing Director, Customer Solutions
United Airlines


Med andra ord, en konfiguration som liknar B757-200ER som f.d. CO använder t.ex. på EWR-ARN/OSL/CPH, dock lite flera C-klass stolar.

UA p.s. 2-klass med B757-200 från 2013
26 C
114 Y/Y+

AA Flagship 3-klass med B767-200 idag
10 F
30 C
128 Y

AA Flagship 3-klass med A321 från 2013
10 F
20 C
36 Y+
36 Y

DL Transcontinental 2-klass med B727-200 idag
16 C (med BusinessElite "Cradle Seat")
18 Y+
132 Y

Ja, svårt att erkänna detta men det känns som det är AA som satsar.. Åter ser man vad Chapter 11 kan göra...
 
Simontemplar just den transkontientala marknaden mellan New York och Los Angeles samt San Francisco är lite annorlunda med längre distans och högre köpkraft så här erbjuder man ofta en "bättre" produkt på direktflyg.

Ja det får vi hoppas! Mina fyra timmar mellan Dallas och Vancouver var ingen höjdare, och inget käk fick man heller.
 

Dr. Miles

Expert

Senator

Moderator

Jag kan tänka mig testa dessa så länge det inte är vinägergänget från min senaste resa mellan CUR och MIA som jobbar ombord. Då cyklar jag hellre mellan NYC och LAX
 
Toppen