Senaste nytt

Hur får ni översikt över ekonomin?

Inte att dela med mig av men, kör hela ekonomin i excel, separat flik för korten som summerar ihop till "Kreditkort" i den övergripande ekonomin,
så matar bara in alla kvitton så jag har koll på hur stor faktura som kommer och att intäkter balanserar med utgifter.
Låter som jag gör.
 

Osten

Medlem
Hur gör ni för att se hur mycket ni har att röra er med när ni bara spenderar med kreditkort? Lägger ni över från lönen på ett annat konto och ser till att föra över mer allt eftersom saldot kreditkorten ökar? Tack för tips!
Jag kör något i den stilen. Har ett separat konto med "alla pengar" i hushållet som kommer in. Sen ett separat för Amex. Går i snitt in en gång i veckan och kollar hur stor faktura som byggts upp hos Amex och för sedan över den summan till det separata kontot. Har fungerat bra ännu. :)
 

RobHK

Medlem
Rätt enkelt, ser till att inte leva över mina inkomster, över tid har jag alltid sparat pengar.
 

Patrik

Medlem
Jisses.... trodde faktiskt inte sånthär var speciellt vanligt, men det verkar ju som det är massor som har tid över för sånthär :)
Själv räcker det med reseräkningarna till bolaget och deklaration tycker jag :D

Massa tid är det inte, kör några minuter här och där och då bokför jag allt löpande i min firma också samtidigt,
skulle ägna mer energi åt oro om jag körde utan att ha järnkoll. Handlar nog mer om olika personligheter helt enkelt.
 

Abbs

Medlem
Inte att dela med mig av men, kör hela ekonomin i excel, separat flik för korten som summerar ihop till "Kreditkort" i den övergripande ekonomin,
så matar bara in alla kvitton så jag har koll på hur stor faktura som kommer och att intäkter balanserar med utgifter.
Detta går att någorlunda automatiserats med webscraping, med exempelvis ett Pythonscript :)
 
Jag kör något i den stilen. Har ett separat konto med "alla pengar" i hushållet som kommer in. Sen ett separat för Amex. Går i snitt in en gång i veckan och kollar hur stor faktura som byggts upp hos Amex och för sedan över den summan till det separata kontot. Har fungerat bra ännu. :)
+1 på den! :)
 

Christian_W

Medlem
Kör med ett "slask" konto på min bank där jag flyttar över pengar från löne konto som motsvarar det som spenderas på AMEX.
Funkar bra för mig och när AMEX räkningen kommer så finns exakt samma summa på "slask" kontot.
Visst det blir lite flyttande men samtidigt tycker jag att det är skönt när AMEX pengarna är flyttade från löne kontot.
 

Ping

Medlem
Har varit intresserad av pengar o matte sen jag var liten, så det kommer naturligt.

Har givetvis excelark (vad roligt att höra att så många fler hade detta :eek::D).
Lön - alla fasta och återkommande utgifter, så vet du hur mycket du har att röra dig med.
Har givetvis planeringsark med alla större utgifter varje månad (majoriteten kopplat till resor :))
 
Toppen