Senaste nytt

Inofficiell BC-träff i Berlin lördag 5 oktober 2019

palmen

Moderator
Denna helg så firar en av mina favorit craftbeer barer i Europa 3 år (om jag fått det rätt med datumen).
Ryktet säger att Muted Horn kommer att köra firande under fredag-söndag (4-6 oktober). Att de dessutom ligger på Flughafenstraße gör det ju till ett lämpligt vattenhål för oss :)

Om fler är sugna på att hänga på vore det kul med lite sällskap, förra året blev det en spontan mindre träff då jag flög ner för deras 2-års jubileum och träffade på en bekant från BC.

Kommer inte att planeras någon speciell middag, utan vi kör på att mötas upp på baren på lördagen. Brukar finnas någon form av "foodtruck" utanför, eller så kan man gå upp till hörnet och äta kebab.

Plats: Muted Horn, Flughafenstraße 49, Berlin
Tid: Från öppning till stängning lördag 5 oktober 2019 (troligtvis 15-03)

Brukar gå att få till billiga flyg till Berlin och boendet är generellt också väldigt billigt i stan. Tegel som flygplats lämnar ju dock en hel del att önska men det är smällar man får ta.
 

palmen

Moderator
Lite bilder från helgens besök
20190330_154352.jpg
20190330_152148.jpg
20190330_172107.jpg
20190330_173134.jpg
 

ekf

Medlem
Kul! Jag är på.

Bokade flyg med Easyjet för (oslagbara?) 557 SEK t&r från Göteborg... Ska bli intressant hur de står sig..

5/10: GOT-TXL, EJU5722, kl 09:10-10:30
6/10: TXL-GOT, EJU5721, kl 08:25-09:45

Tänker fixa något boende på gångavstånd eller liknande från Tegel.
 
Last edited:

srg

Medlem
Kul! Jag ska på Berlin bierfestival första helgen i aug och det brukar innebära besök på Muted Horn med, ser ut som att jag har förhinder denna helg dock.
 

Flying Finn

Medlem
Kommer inte att delta p.g.a. att jag bokade redan Barca-träffen i min kalender, men det låter ju som en kul träff. :)

Brukar gå att få till billiga flyg till Berlin och boendet är generellt också väldigt billigt i stan.

Håller med om login. T.o.m. Radisson (läs: Interhotel) på Alexanderplatz tycks vara resonabelt prissatt för sitt centrala läge. Som Le Club AccorHotels -statuskund finns det rysligt goda logialternativ runt staden. Bokade själv för oktober (lite senare än er ölträff) för en ~50 €/natt två olika ibis Budget (Alexanderplatz och Kudamm). Hmm, sover på ibis Budget och flyger i First... :D Förklaringen är dock den att jag vill pröva konceptet, eftersom jag nu har ibis Business och har ingen tidigare erfarenhet av Budget-varianten i jämförelse med vanliga ibis. Även med Booking.com finns det ett gott utbud i Berlin.
 

palmen

Moderator
Kul att de säljer öl från Montreal!
Det var peche day för 1 vecka sedan så ölen är från dess.
Dieu du Ciel! Announces Details for Journée Péché/Péché Day 2019 | Canadian Beer News

Ägarna är från Kanada men flyttade till Berlin och öppnade bar. Riktigt trevliga, och helt rätt inställning till hur de serverar öl.
Deras tappar roterar konstant och finns en bra blandning på stilar och länder/bryggerier som är representerade.

Kommer inte att delta p.g.a. att jag bokade redan Barca-träffen i min kalender, men det låter ju som en kul träff. :)
Jag ser inte problemet, det ena utesluter inte det andra :cool:.
Gör som jag förra året, åk ner lördag kväll, spendera kvällen på Muted Horn, sov någon timme och åk hem på söndag förmiddag :D

Kul! Jag ska på Berlin bierfestival första helgen i aug och det brukar innebära besök på Muted Horn med, ser ut som att jag har förhinder denna helg dock.
Berlin Beer Festival var grymt trevligt förra året, missar den tyvärr i år pga "kreativ sommarresa" samtidigt.

Man skulle ju eventuellt kunna hinna med lunch på Stone Brewings "inomhusölträdgård" om intresse finns.. Det var trevligt häromåret när de var nyöppnade.
Stone Brewing World Bistro & Gardens - Berlin | Stone Brewing
Stone Brewing är väl värt ett besök också, finns massor av craftbeerställen som poppat upp nyligen runt omkring i stan och jag kommer försöka få in några andra ställen än Muted Horn också.

Kul! Jag är på.

Bokade flyg med Easyjet för (oslagbara?) 557 SEK t&r från Göteborg... Ska bli intressant hur de står sig..

5/10: GOT-TXL, EJU5722, kl 09:10-10:30
6/10: TXL-GOT, EJU5721, kl 08:25-09:45

Tänker fixa något boende på gångavstånd eller liknande från Tegel.
Jobbig avgångstid, finns med easyJet hem till Arlanda vid 16 för bra pris också, utresa har jag redan bokat.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Jobbig avgångstid, finns med easyJet hem till Arlanda vid 16 för bra pris också, utresa har jag redan bokat.
Det fanns bara en flight till Göteborg, men bor man nära flygplatsen så är det ju bara att masa sig upp och kräla ombord för att sedan somna om :)
 
Toppen