Senaste nytt

Android-ägare: Vilka appar använder ni på resande fot?

Ubbe

Medlem
Ja min HOX håller lätt ett dygn om inte WIFI är på, givetvis beroende på hur mycket den används.
Tittar jag på film så börjar den tröttna efter två filmer men vem gör inte det... ;-)
 

Chrille

Medlem
Jag brukar använda Arlanda-appen för att hålla koll på när nästa Arlanda express avgår. Men nu är det återigen så att tågen inte går, men appen säger att nästa tåg går om 4 minuter. Dåligt att inte appen är synkad med verkligheten.
 

Gnopps

Medlem
Jag brukar använda Arlanda-appen för att hålla koll på när nästa Arlanda express avgår. Men nu är det återigen så att tågen inte går, men appen säger att nästa tåg går om 4 minuter. Dåligt att inte appen är synkad med verkligheten.
Haha, snacka om världens mest värdelösa app.
 

Palazzi

Medlem
Tripit - Bra för att organisera mina resor. Inte fulländad, men den duger åt mig.
XE Currency - Kan vara bra att se om man bli totalt lurad vid växlingen
yr.no - Väderkoll på resan
Time zone converter Lagrar tider för mina vanligaste resmål
Instagram Är ny på Instagramfronten, men det är roligare än vad jag trodde.
SR Play Skönt att lyssna på dokumentärer i flygplanet
BBC player Ibid
Skype Ringa gratis är ju ganska smidigt
ConvertPad Översätta amerikanska mått och viktenheter
Texdro Skriva sms på datorn genom bluetooth-förbindelse. Snabbar upp processen ordentligt...

Det skrevs om ett abonnemang som för 150kr ska erbjuda 15GB internet/mån i 10-talet länder ... Fortfarande bara Skandinavien som gäller, men hoppas verkligen de kommer igång. Detta vore perfekta tjänsten för mig :)
 

Secutor

Medlem
På resande fot blir det en iPad, inga speciella resappar. Behöver jag kolla tidtabeller, väder, valutor m.m. så gör jag det enklast med en webbläsare. Faktum är att jag har väldigt få appar installerade.

Min iPhone lämnar jag hemma, istället tar jag fram och laddar upp min Nokia E55, världens minsta smarta mobil med Nokias fetaste batteri (standby-tiden är 28 dagar om jag bara använder GSM-nätet :D). Perfekt som resmobil.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Man blir dock förvånad över hur bra smartphones håller om man bara kör GSM med dem. Jag hamnade i Zambia och fick bara 2G täckning, ingen roaming eller liknande. Batteriet i min HTC Desire HD höll i över 4 dagar utan att det gick ner märkbart.
 
Toppen