Senaste nytt

Fredagstråden™

gdaily

Medlem
Roat mig med att göra sådant man egentligen inte hinner göra i tid normalt sett: Boka småresor på "bästa" sätt (gynnsammast för poängen och plånboken alltså):

* Avbokat en 13.500 poängs stay på Park Inn i Tallinn och sedan bokat samma rum för 9.000 poäng, nu när poängpriset gått ner.
* Bokat SJ-tåg för två Sthlm till Arlanda inför semesterresan i December, 180 kr tot.
* Bokat en natt hotell via Hotels.com i London nästa vecka (egentligen ska alla jobbresor bokas via vår agent men chefen ser genom fingrarna så länge som jag hitar betydligt billigare priser än via centrala avtal).
* Bokat en hotellnatt för hotels.com-poäng inför semesterresan i december ($15 i skatter gick det på).
* Förbokat Heatrow Express via nätet så man kan få lite Worldpointspoäng på den resan
* Flygbussbiljett på jobbresan på torsdag (så man kan få lite EB-poäng). Tiderna är sådana att bussen för en gångs skull faktiskt passar bra, då kan man samla lite pluspoäng hos chefen för besparingen, kan vara bra att ha till annan gång.

Kvar att göra:
* Boka resa till Arlanda inför jobbresa -> Prag
* Boka hotell i Prag
* Boka hotell i Miami, privat

Säg att jag varit duktig, för det känner jag mig faktiskt...
 

Fredrik

Medlem
Åkte hem från TXL idag med AB och i säkerhetskontrollen hade resenären före mig saker i resväskan. Småflaskor med sprit, stora förpackningar med diverse flytande i necessären och när han blir tillfrågad förstår han inte något. Va, fick han inte ha det? Nej, men du kan checka in väskan säger säkerhetskontrollanten. Hur gör jag det frågar resenäreren. Han satt bredvid mig på flyget hem och väskan var med in i kabinen.

Jag tänkte först att han var precis så okunnig som han verkade men nog måste han ha kört en fräckis? Inte kan väl någon 2012 inte veta om förbudet mot vätskor? Inte ens familjen Svensson från Småstad som gör sin en-gång-var-tredje-års-resa är obekant. Eller förresten, de checkar alltid in väskan vid disk så de vet nog inte men de märker inte problemet heller.
 

Fredrik

Medlem
Jag hade också fått mail från Expedia som undrade om jag fortfarande letade flyg till Hong Kong. De håller koll på mig/oss. Jag undrar dock lite för mig själv hur deras algoritmer hanterar en del av de mer professionella flygletarna här på forumet. Hur ser det ut på AHOs dator tex? Fast AHO kanske inte kollar via Expedia?
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade också fått mail från Expedia som undrade om jag fortfarande letade flyg till Hong Kong. De håller koll på mig/oss. Jag undrar dock lite för mig själv hur deras algoritmer hanterar en del av de mer professionella flygletarna här på forumet. Hur ser det ut på AHOs dator tex? Fast AHO kanske inte kollar via Expedia?

Jag kollar enbart ExpertFlyer(alt KVS), ITA Software samt några lokala webbsidor när jag söker deals.
Därför är det ofta andra som postar flygbolagets kampanjer(t ex Lufthansas senste Business class kampanj)
 

rob74

Medlem
Åkte hem från TXL idag med AB och i säkerhetskontrollen hade resenären före mig saker i resväskan. Småflaskor med sprit, stora förpackningar med diverse flytande i necessären och när han blir tillfrågad förstår han inte något. Va, fick han inte ha det? Nej, men du kan checka in väskan säger säkerhetskontrollanten. Hur gör jag det frågar resenäreren. Han satt bredvid mig på flyget hem och väskan var med in i kabinen.

Jag tänkte först att han var precis så okunnig som han verkade men nog måste han ha kört en fräckis? Inte kan väl någon 2012 inte veta om förbudet mot vätskor? Inte ens familjen Svensson från Småstad som gör sin en-gång-var-tredje-års-resa är obekant. Eller förresten, de checkar alltid in väskan vid disk så de vet nog inte men de märker inte problemet heller.

Idag vände de ut och in på mitt handbagage i Kiruna. Ingen hittade föremålet som eftersöktes. Ut med kablar, tandborste, papper, kläder, allt! Till slut insåg jag att det var en miniskruvmejsel som jag korrigerar en trilskande glasögonskruv med. Hade glömt att jag hade kvar den där sedan islandsresan förra veckan. Den låg väl dold i min necessär. Dock inget som resulterade i denied boarding för det lilla verktyget... ;)
 

Singapore

Medlem
Idag vände de ut och in på mitt handbagage i Kiruna. Ingen hittade föremålet som eftersöktes. Ut med kablar, tandborste, papper, kläder, allt! Till slut insåg jag att det var en miniskruvmejsel som jag korrigerar en trilskande glasögonskruv med. Hade glömt att jag hade kvar den där sedan islandsresan förra veckan. Den låg väl dold i min necessär. Dock inget som resulterade i denied boarding för det lilla verktyget... ;)

Hehe exakt det inträffade för farsan när vi flög från CPH i vintras.
 

Gnopps

Medlem
Mor å far har varit på besök över helgen å dags för att ta dem hem nu. Jobbmötet i Barcelona i november har blitt avbokat, trist.
 

rob74

Medlem
Kom just hem från mötesdagar i Skellefteå. Insåg på flygplatsen att flygbussen slutat gå för säsongen i söndags. Hade för mig att det var 29:e som gällde. Brukar ju mest åka taxi, men denna gång tänkte jag nyttja bussen. Det var ju tur att det funkade när jag reste ut i söndags då...
Ringde en arbetskollega som kom och hämtade mig på 10 minuter. Sedan hann jag inte mer än kliva ur bilen hemmavid, så började det flyga omkring lite mikroskopiska snöflingor. +2 just nu.

Imorgon blir det heldagskurs i Luleå, så tåget går 05:30 imorgon. "Skönt"... :eek:
 

Dr. Miles

Expert
Jag befinner mig i Tjeckien nu och det här landet är inget för tédrickare.

Först, de serverar jättedåligt té som är sämre än Lipton Yellow Label. (på en restaurang och ett café. Kanske jag ska satsa på téet på Starbucks...)
För andra är ett glas öl billigare än en kopp té på restaurangen. Jag tror att det är första gången för mig.

För Er som dricker öl/alkoholdrycker är Tjeckien absolut inget fel på. :D
 
Toppen