Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

danielhog

Medlem
Att det finns seats för code "O"
Hm, jag tror inte att det är award. Jag har tidigare bokat klass I och även sett det tidigsre. Någon annan får gärna komma in med rätt svar! :)

Edit: hm googling verkar ge att både I och O är award. Kanske är olika tillgång för olika program?
 
Finns de på Expertflyer kan troligtvis något bolags bonusprogram boka dom men inte United.

United visar enbart vad du kan boka med United poäng, även om det ofta stämmer överens med vad sas kan boka.

Sen kan inte United söka Thai platser över huvud taget, tror även det gäller Singapore Airlines.
Sökte fram en first med thai via United för typ 6 mån sedan! Fanns sedan när jag ringde Tallinn!
 
Hej, Jag åker med frugan till Sao Paolo i sommar (augusti), nu undrar jag hur tillgången med Lufthansa first brukar vara till den rutten, kan givetvis åka till eller hem från Rio. Hur brukar det se ut?
 

nissefalk

Medlem
Hej, Jag åker med frugan till Sao Paolo i sommar (augusti), nu undrar jag hur tillgången med Lufthansa first brukar vara till den rutten, kan givetvis åka till eller hem från Rio. Hur brukar det se ut?

Lufthansa har inte längre First till Rio. Sao Paulo verkar dom nu dela med Swiss, hade en bokning till Rio hem från Sao Paulo i First med Lufthansa ut och Swiss hem, sedan ombokad till Swiss Sao Paulo ToR, sedan igen ombokad till Swiss ut och Lufthansa hem Sao Paulo.

Sorry har ingen info om hur beläggning ser ut då min biljett är köpt, men när jag blev ombokad till Lufthansa på returen från Sao Paulo fanns det minst 6 platser att välja på i First, mina datum är ut 3e Maj och hem 15e Maj
 

Tonton

Medlem
Hur ofta ser man kampanjer på Lufthansa F (eller/och Swiss F)?

Jag har fått det ädla uppdraget att fixa en revenue F-resa till mina föräldrar - då de vill testa F, men tycker det är onödigt att spendera poängen på det....
Minns att det var en helt okej kampanj med LH-gruppen från Aten förra året. Är liknande kampanjer ofta återkommande, eller är det dagens priser jag bör räkna med? Ska för övrigt sägas att mina föräldrar är superflexibla och kan i princip boka och åka närsomhelst.
 
Toppen