Senaste nytt

Arlanda - San Juan sökes

Frisk78

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Arlanda alt. Sundsvall (ARN / SDL)
Var är din destination? San Juan, Puerto Rico (SJU)
När vill/behöver du resa ut? 24 eller 25 Januari 2020. Måste vara framme på slutdestinationen den 25/2-2020
När vill/behöver du komma hem? Hemresa tidigast kvällen 6/2 eller någon gång under den 7/2.
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Eco alternativt Premium Eco
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Enbart Star Alliance
Vad är din budget? (per person) Helst runt 10 000 SEK/pax men maximalt 12-13 000 SEK/pax inkl. skatter.
Vad är det viktigaste för dig? Maximal intjäning till Eurobonusprogrammet.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 6-15 timmars layover på en destination är inget problem.
 

richard87

Medlem
Hittar biljetter för drygt 3000SEK i januari om du vill optimera på pris istället för poäng. Dock Oneworld

Tips är också att söka på BQN (Aguadilla) som ligger på andra sidan ön men brukar vara billigare att flyga till. Transport till San Juan är inte så dyrt och går fort.

Screenshot 2019-03-28 at 18.17.24.png
 
Jag och min sambo flög till Puerto Rico i april förra året med SAS till newark och sedan till San Juan med United i buisness sen hem via Chicago med SAS plus det kostade totallt 36 tusen , rekommendera min plus med tanke på stärkan , pröva Barcadi och hälsa Doglas på Doglas Bar från oss :) älskar den ön och staden
 

Frisk78

Medlem
Hittar biljetter för drygt 3000SEK i januari om du vill optimera på pris istället för poäng. Dock Oneworld

Tips är också att söka på BQN (Aguadilla) som ligger på andra sidan ön men brukar vara billigare att flyga till. Transport till San Juan är inte så dyrt och går fort.

Visa bifogad bild 88519

Tack för tipset! Onekligen bra pris, hittade för strax under 5000 kr/pax på aktuella datum. :)
 
De gångerna jag har åkt longhaul med American Airlines/British Airways har det dessutom ingått incheckat bagage i (det låga) priset! Dubbelkolla dock vad som gäller för just dina biljetter. En bonus är att det finns bra Priority Pass-lounger på London Heathrow.
 

Frostice

Medlem
Med United kommer man rätt lindrigt undan i pris samtidigt som en uppgradering brukar vara runt 600USD per person och väg så för dom 13000pp som beskrivet som max ovan, skulle ju ena vägen kunna bli bra om man har lite tur. Annars kostar vanligtvis upgrade mellan SJU och fastlandet runt 199usd vilket är helt ok på deras 767. I ekonomi som bifogat ger 50% till Eurobonus men blir lite miles av det ändå.
 

Attachments

  • 3D722DFC-0175-4DC7-9F6E-8A2E32CC53AC.jpeg
    3D722DFC-0175-4DC7-9F6E-8A2E32CC53AC.jpeg
    106,2 KB · Visningar: 438

Frisk78

Medlem
För att återkoppla kring det här ämnet så, blev det följande bokning:
upload_2019-6-4_19-39-21.png


Det blev Lufthansa och United i affärsklass (P).
Jag fick tillbaka pengar som staten hade lånat idag, så jag tänkte att dom måste ju in i systemet igen :)
 
Toppen