Senaste nytt

Wings onboard courier

Yes, därav min fråga - för har inte fått någon officiell information om WhatsApp, och hittar inte direkt något på google heller (sorry @Andreas Ekman :().
Nä men Whatsapp nr kanske bara är till för dom som är godkända att utföra sakerna.
Det är ju inte så att alla bara kan svara att jag tar det. Man måste ju vara "anställd troligen.
Now hiring - Wings
Detta hittar jag på Googel.
Om man sen är godkänd har man garanterat någon man kan kontakta och fråga om Whatsapp nr.
 
Nä men Whatsapp nr kanske bara är till för dom som är godkända att utföra sakerna.
Det är ju inte så att alla bara kan svara att jag tar det. Man måste ju vara "anställd troligen.
Now hiring - Wings
Detta hittar jag på Googel.
Om man sen är godkänd har man garanterat någon man kan kontakta och fråga om Whatsapp nr.
Jag är godkänd och har fått hela intro-paketet - men står ingenstans om WhatsApp. Hela anledningen till min fråga är just att @Brandten nämnde WhatsApp som en kontaktväg. Jag frågar inte randomly utan för att jag HAR läst alla poster i tråden :)
 

Delayed

Medlem
till Incheckning av närmare ett halvt ton grejer fördelat på 20 kolli.
Citerar Simon men det är egentligen en allmän fundering. Hur ser ni på risken att någon skulle packa med något olämpligt? Även om man kanske litar på företaget är det ju omöjligt att veta vilka som har haft möjlighet att "plantera" något lite extra i lasten. Nu kanske knarksmuggling från Sverige inte är den hetaste branschen men jag antar att det även förekommer att man "hämtar hem" gods.

Är jag vansinnigt paranoid och har sett för mycket på National Geographic? Hur tänker ni andra kring dessa eventuella risker med kurirjobb?
 
Toppen