Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Flytoheaven

Medlem
Isåfall ersättningsnivån kanske är korrelerad med bokningsklass? Om du fick 12000 för ett leg måste du ha varit bokad i C eller D. Känns på något sätt logiskt att nån som pungat ut typ 17000kr enkel väg får mer poäng i komp än någon som är bokad i Z via plusgrade el.dyl.
Tror det var Z då det var en plusgrade från Ekonomi (L) till Business
 

palmen

Moderator
LN-RKP ble satt inn på SK909 for noen dager siden, med 2-2-2 i C.

Nå er det meldt om "Actual equipment change" tilbake til 333.

"Scheduled equipment" er fortsatt 343.

Tyder det på at det ikke blir LN-RKP likevel?

Setekartet er fortsatt 2-2-2.
Så länge inte SAS ändrar till ett plan med annan kabin så får du nog räkna med RKP. Men kan ju vara värt att hålla koll på. RKP kommer att sättas in där den behövs mest.
 

fcx

Medlem
Under några dagar låg den för att köra mig på SK925 om några dagar, men sen byttes det tillbaka till en A330 idag. Vi få se vad det faktiskt blir när det är dags att boarda...
 

NotRyan

Medlem
Det är ingen ide att oroa sig flera dagar i förväg, för man vet ändå inte vilken individ du skall åka med förrän den står vid gaten (Jo om du åker från utestation kan du ju gissa dig till genom att kolla vad som är på väg dit). I synnerhet gäller det om RKP är planerad för 1. RKP kan bli tvungen att täcka upp någon annanstans med kort varsel. 2. Om en annan passande (för destination och slingmässigt) individ är tillgänglig så väljs den.
 
Toppen