Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

palmen

Moderator
Är på jakt efter såväl biljetter med SQ och TG framöver, så då är det ett betalkonto hos Expertflyer jag bör sikta på för att ha bäst möjlighet att se snabbt när biljetter släpps?
Jag kör personligen expertflyer för sådant, men som @pqvst säger så kan även awardfares visa detta. Det ska ju dock tilläggas att ingen av dessa källor ger någon garranti för att SAS faktiskt kan boka dessa platser.
 

Maja

Medlem
@pqvst Försökte söka via AwardFares och ville jämföra mellan SAS Star Alliance bokning.

Hittar via SAS 3 platser i Business 200207 CPH-SIN med SQ351, men får inte upp något alls via AwardFares. Måste jag vara guldmedlem för att kunna göra en sådan sökning? Jag kan inte hitta en enda plats mellan CPH-SIN ens för en person om jag inte fyller i några datum alls och inget flygbolag. Tillfälligt fel? Eller är det jag som gör helt galet? Vill gärna testsöka lite innan jag betalar för ett Guldmedlemsskap för att kunna sätta alerts.
 

Canadien

Medlem
@pqvst Försökte söka via AwardFares och ville jämföra mellan SAS Star Alliance bokning.

Hittar via SAS 3 platser i Business 200207 CPH-SIN med SQ351, men får inte upp något alls via AwardFares. Måste jag vara guldmedlem för att kunna göra en sådan sökning? Jag kan inte hitta en enda plats mellan CPH-SIN ens för en person om jag inte fyller i några datum alls och inget flygbolag. Tillfälligt fel? Eller är det jag som gör helt galet? Vill gärna testsöka lite innan jag betalar för ett Guldmedlemsskap för att kunna sätta alerts.

SAS har bättre tillgång på ARN och CPH med SQ, dessa platser syns då inte på United, som jag tror Awardfares använder som huvudsaklig källa
 

Tonton

Medlem
@pqvst Försökte söka via AwardFares och ville jämföra mellan SAS Star Alliance bokning.

Hittar via SAS 3 platser i Business 200207 CPH-SIN med SQ351, men får inte upp något alls via AwardFares. Måste jag vara guldmedlem för att kunna göra en sådan sökning? Jag kan inte hitta en enda plats mellan CPH-SIN ens för en person om jag inte fyller i några datum alls och inget flygbolag. Tillfälligt fel? Eller är det jag som gör helt galet? Vill gärna testsöka lite innan jag betalar för ett Guldmedlemsskap för att kunna sätta alerts.

Här kan du läsa om skillnaderna mellan Gratis- och Guldversionen: Pricing - AwardFares

För att svara på din specifika fråga - ja, du måste vara guldmedlem för att söka så långt fram. Detta gäller för gratisversionen:
”Award availability calendar 90 days ahead for 350+ routes.”

Hoppas detta klargjorde lite :)
 
@pqvst Försökte söka via AwardFares och ville jämföra mellan SAS Star Alliance bokning.

Hittar via SAS 3 platser i Business 200207 CPH-SIN med SQ351, men får inte upp något alls via AwardFares. Måste jag vara guldmedlem för att kunna göra en sådan sökning? Jag kan inte hitta en enda plats mellan CPH-SIN ens för en person om jag inte fyller i några datum alls och inget flygbolag. Tillfälligt fel? Eller är det jag som gör helt galet? Vill gärna testsöka lite innan jag betalar för ett Guldmedlemsskap för att kunna sätta alerts.

Ja du behöver guld för en sån sökning. Kolla här vad du får med guld : Pricing - AwardFares
CPH-SIN SQ351 7 Feb -20 på Awardfares visar 4 Economy och 3 Business
 
Last edited:

Maja

Medlem
Tack för förtydligande! Hade missat att jag bara kunde söka 90 dagar framåt med gratisversionen! :oops::rolleyes:

Får signa upp mig på en månad eller två och testa helt enkelt! :)
 

Maja

Medlem
Eller ta flyget upp till workshopen ;)
Hade varit roligt, men har besök den helgen och åker till Japan helgen efter (på award boking med 2-4-1 ;):D).

Får hoppas på tips och råd online och att jag får till mina bevakningar. Har stenkoll på vilka flighter jag VILL hitta platser på, men tyvärr så lär det bli några bokningar och ombokningar i väntan på att först SQ ska släppa, sedan TG och sist SAS för att få till rätt anslutning då jag ska ha 3 platser, dessutom under påskveckan så jag vet att det kan bli lite konkurrens om platserna. :eek::rolleyes:
 

kander

Medlem
Fler än jag som sedan en vecka eller så tillbaks har haft problem att se Lufthansa-tillgänglighet på vissa rutter via awardfares? Då specifikt USA-rutter som t.ex. FRA-SEA där jag hittar gott om platser via Uniteds sökmotor (9 flighter med 5+ business saver-platser under de kommande 2 månaderna) men inte har hittat en enda plats framöver (!) på awardfares (där jag har guld och gjort custom searches), och på FRA-DEN verkar det också skilja sig markant mellan vad United visar och vad awardfares visar.

Sedan verkar dock t.ex. FRA-SAN, FRA-LAX och FRA-SFO visa ungefär samma tillgänglighet så det verkar inte vara något som gäller alla Lufthansa USA-rutter. Jag vet att varken awardfares eller Uniteds sökverktyg är 100%-iga och kan visa platser som inte kommer finnas i slutändan, men lite mer lika borde de väl vara på dessa rutter tycker man.

Någon med bra input på vilken av verktygen som känns mest pålitlig för att se tillgänglighet på dessa typer av flighter, eller är Expertflyer att föredra vad gäller just pålitlighet?
 
Toppen