Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Fidde

Medlem
Skulle man alltså kunna ta ett sådant abonnemang, ha det under en månad, sen säga upp det och betala 379 kr? 30GB som man kan ha i en telefon och dela till andra enheter?
Nästan, om du säger upp det efter en månad får du betala för två. Det är nämligen uppsägningstid på en månad.
 

Jönsson

Medlem
Kan man inte likt hos en del andra operatörer pausa abonnemanget? Det möjliggör att man bara öppnar abonnemanget när behov finns, vid tex utlandsresa.
 

Xpressen

Medlem
Kan man inte likt hos en del andra operatörer pausa abonnemanget? Det möjliggör att man bara öppnar abonnemanget när behov finns, vid tex utlandsresa.

Nej, det går i dagsläget inte att pausa abonnemang hos Telenor.

Är faktiskt tveksam till att det går hos någon av de fyra stora.
 

lucasd

Medlem
Skulle man alltså kunna ta ett sådant abonnemang, ha det under en månad, sen säga upp det och betala 379 kr? 30GB som man kan ha i en telefon och dela till andra enheter?

Det beror ju på hur du tänker. Men ja, du kan ha det och betala för en månad om du säger upp abonnemanget mer eller mindre direkt eftersom det är uppsägningstid på en månad.

Telenor erbjuder också möjligheten att testa abonnemanget under 14 dagar och sedan ångra sig, och då endast betala för det man använt. Detta kanske är precis enligt distansavtalslagen, men tror att det gäller även om man köper i Telenor-butik. Osäker på det dock.

Kan jag få testa era abonnemang? | Telenor
 

kexxcream

Medlem
Telia har inget stöd för eSIM ännu för iPhone XS, men såg att man kan ha GigSky appen och från den fixa eSIM/surf utomlands. Betalade $30 (280 kr) för 2 GB under 15 dagar, jämfört med Telias semestervecka 1 GB under 7 dagar. Måste säga att det fungerar väldigt bra under de två dagar jag har varit i Istanbul.
 

gneken

Medlem
Telia har inget stöd för eSIM ännu för iPhone XS, men såg att man kan ha GigSky appen och från den fixa eSIM/surf utomlands. Betalade $30 (280 kr) för 2 GB under 15 dagar, jämfört med Telias semestervecka 1 GB under 7 dagar. Måste säga att det fungerar väldigt bra under de två dagar jag har varit i Istanbul.
E-sim verkar sjukt smidigt, en konkurrent till GigSky är Ubigi som jag tänkte testa i sommar när jag reser runt i Asien. Täcker alla länder jag ska till förutom Hong Kong i deras "Best Asia" paket för 29€, 30 dagar 3 GB.

Check Ubigi's competitive rates & wide geographical coverage
 

lucasd

Medlem
Truphone finns också. De erbjuder globala planer - men även lokala. Går ju att ha alla inlagda och välja den operatör med bäst pris och lösning för den resa man ska göra.

Personligen har jag ett 3Abonnemang som eSIM för att få tillgång till 3Världen och ett Telia-abonnemang som fysiskt kort för att ta del av täckningen i Sverige. Om man reser mycket (jag är i USA flera gånger per månad) kan det bli en bättre lösning med två abonnemang - ett hos 3 och och ett annat, än att köpa dataplaner hela tiden. :)

Ett abonnemang med 10GB hos Tre går på 349kr/månad och ger surf i 80 länder. Ubigi vill ha 29USD för 3GB som endast gäller i USA. Truphone 42GBP för 3GB som gäller i 80 länder och GigSky 50USD för 5GB.

Men det beror ju också lite på var man reser om länderna ingår i 3Världen eller ej.
 

jumbooze

Medlem
Har någon koll på hur många e-sim som man kan lägga till i sin iPhone dvs jag har nu ett sim i telefonen plus ett esim som sekundärt, kan man lägga till andra esim och växla mellan esims som sekundärt?
 

ekf

Medlem
Har någon koll på hur många e-sim som man kan lägga till i sin iPhone dvs jag har nu ett sim i telefonen plus ett esim som sekundärt, kan man lägga till andra esim och växla mellan esims som sekundärt?
Jag har förståtr det som att man kan ha flera inlagda, men naturligtvis bara ett aktivt åt gången. Har dock bara provat med ett...
 

lucasd

Medlem
Har någon koll på hur många e-sim som man kan lägga till i sin iPhone dvs jag har nu ett sim i telefonen plus ett esim som sekundärt, kan man lägga till andra esim och växla mellan esims som sekundärt?

Jag tror inte det finns någon begränsning på hur många man kan ha inlagda, men du kan endast ha ett eSIM aktivt och ett vanligt sim aktivt samtidigt. Jag har själv haft tre inlagda samtidigt utan problem (Truphone, GigSky och Tre). :)
 
Toppen