Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

lucasd

Medlem
Nu erbjuder Tele2 eSIM för iPhone XR/XS/XS Max. Går att läsa mer om på tele2.se/eSIM - om man kör det kan man ju enkelt växla fysiskt sim-kort i mobilen när man är utomlands. Samtidigt som man fortfarande är nåbar på sitt svenska nummer. Gäller endast privatabonnemang i dagsläget.
 
Telia debiterade mig 150kr/mb förra veckan på Aruba. Vi var 3 pers som tydligen hann använda 2-4mb var innan vi slog av "Mobilnät" på flygplatsen. Totalt 1650 för 11mb. Hatar telefonoperatörer.
 
@Mattias Holmén Trist att höra, men att kolla upp roamingavtalet gör man väl alltid innan man slår på datatrafiken utomlands? Dyrköpt läxa den här gången.

Jag har haft mobildata helt av hela resan (trodde jag). Jag vet inte vad det är för 3,5mb mitt abbonemang ska ha använt. När jag kollar surfhistoriem på "mitt telia" står alla dagar utom lands 0.00MB. Min enda förklaring (om dom inte gjort något galet) är att det ska ha dragits några mb när jag slog av flygplansläge och avaktiverade mobilnät. Känns inte som att den ska hunnit sluka 3mb på några sekunder.

Tyvärr går det inte att se specificerat då mitt abbonemang har 2 underliggadne anslutningar, ochd et är inte specificerat vem elelr när det ska ha hämt. Hur som helst så är det år 2019 ocker med 150kr/mb.
 

Maja

Medlem
@Mattias Holmén Jag hade kontaktat Telia och krävt en förklaring och begärt en reklamation av kostnaden isf.

Håller fullständigt med dig om den absurda kostnaden!

Har haft ett liknande problem med Telenor/Vimla där all roaming också var avstängd. De kunde se att det varit en uppkoppling i någon enstaka sekund och att jag helt orimligt skulle ha kunnat surfa på den tiden så kostnaden makulerades. Dock inte lika hemska siffror som du fått på din räkning dock.

Lycka till!
 
Nu har telenor nytt abonnemang utan bindningstid man kan surfa som hemma i 41 länder ex 30GB 379/månad och är man en familj kan man ringa till varandra gratis från de länder som ingår. Hela USA ingå.
 

lucasd

Medlem
Nu har telenor nytt abonnemang utan bindningstid man kan surfa som hemma i 41 länder ex 30GB 379/månad och är man en familj kan man ringa till varandra gratis från de länder som ingår. Hela USA ingå.

Fast det är ju inget nytt, det är ju exakt de har erbjudit länge. Det är hela EU och nio extra länder - bland annat Thailand och USA. Det gäller enbart surf och samtal inom familjen, inte andra samtal.

3Världen är bättre. Där är det totalt 80 länder (EU/EES + 50). Där ingår surf och samtal som hemma och dessutom samtal inom landet man befinner sig i.
 

Dr. Miles

Expert
Fast det är ju inget nytt, det är ju exakt de har erbjudit länge. Det är hela EU och nio extra länder - bland annat Thailand och USA. Det gäller enbart surf och samtal inom familjen, inte andra samtal.
Krävde Telenor inte ett abonnemang med bindningstid för detta förut?
 

Börnen

Medlem
Nu har telenor nytt abonnemang utan bindningstid man kan surfa som hemma i 41 länder ex 30GB 379/månad och är man en familj kan man ringa till varandra gratis från de länder som ingår. Hela USA ingå.

Skulle man alltså kunna ta ett sådant abonnemang, ha det under en månad, sen säga upp det och betala 379 kr? 30GB som man kan ha i en telefon och dela till andra enheter?
 
Toppen