Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

Erik M

Medlem
Fanns en Wrangler Sahara JL både i Five Star och PC samt två Challenger Hemi i sistnämnda.
Hänger inte med. Vad menas med att de ”fanns” i dessa statusnivåer? Vilken status har du?
Jag har PC, har bokat en ”Standard Elite Crossover Grupp Z4 RGDR
(Z4)Rover Discovery/InfinitiQX60 eller motsvarande”
Jag trodde jag kunde hoppas på GRATIS uppgradering ... ?
 

JohnR

Medlem
Hänger inte med. Vad menas med att de ”fanns” i dessa statusnivåer? Vilken status har du?
Jag har PC, har bokat en ”Standard Elite Crossover Grupp Z4 RGDR
(Z4)Rover Discovery/InfinitiQX60 eller motsvarande”
Jag trodde jag kunde hoppas på GRATIS uppgradering ... ?

I USA, på det uthyrningsstationer som har Ultimate Choice, så fungerar det så att om du bokar en bil i klass C eller bättre, så går du ut till Parkeringsgaraget.

I parkeringsgaraget finns det tre "avdelningar", en för gold, en för 5 star, en för presidents circle. Baserat på din nivå kan du välja en bil i dessa avdelningar.

Om du har bokat enligt ovan är min erfarenhet att du kommer få exakt vad du bokat, dvs en Infinity QX60. När jag bokat specialbilar, eller större Suvar har jag inte blivit uppgraderad. Jag tror även det står i T/C att garanterad uppgradering är maximalt till Full-size (dvs typ en mondeo) om man bokat lägst compact.
 

Gus

Medlem
Det här låter som en rejäl chansning...
Chansningen gick hem :).

Jag fick en Volvo V60, cross country med 4-hjulsdrift! Väldigt nöjd med Hertz Odenplan! Först fick jag en V40 men jag frågade snällt om jag som president's circle kunde få något större och då fick jag en V60 :). Jag betalade 1200 för den mystiska bilen i 4 dagar, skulle jag bokat en stationsvagn skulle det ha kostat över 2000 kr så jag är mycket nöjd!

Jag frågade om 4 timmar grace period och de sa att alla deras kunder kunde lämna några timmar sent, det var ingen fara så länge man hörde av sig! Vi badade i Borlänge på vägen hem från Sälen så vi lämnade bilen 3.5 timme sent vilket gick bra :).

När jag hade kört i 400 meter efter att ha hämtat ut bilen så försvann en "plupp" på bensinmätaren. Jag ringde stationen och påpekade detta varvid de sa att jag kunde lämna tillbaka bilen halvfull :). Som sagt, extremt kundvänlig Hertzstation!

20190404_134228.jpg
 

FrontX

Medlem
Tycker generellt att Hertz gått ner sig senaste åren/året. Ialla fall i Sverige.
Bilarna är sämre utrustade (även de som ska vara lite bättre) och servicen är medioker, framförallt om man har någon form av status.
Begär liksom inte röda mattan när man som PC-medlem kommer, men lite mer action vid upphämtning hade ju inte skadat, och även om det kontor man hyr på inte ingår i "garanterad uppgradering" så kan man ju tycka att de kunde försöka bry sig lite. Sen vet jag inte riktigt när chans till upgrade är störst, vid kort eller långhyra?. alltså weekend vs veckohyra. Någon som har erfarenhet?
inte ens om man bokar från Prestige så är bilen mkt att skryta med. En XC90 D4 momentum tycker inte jag är värd mer än det dubbla mot en V90 CC liksom
 
Lånar tråden lite och undrar om inte någon kan skapa en samlingssida för statusmatchningar? Tänker en som innehåller samtliga statusmatchningar möjliga från Eurobonus på första sidan. Sedan kan man uppdatera första sidan med senaste infon.
 

Tolle

Medlem
Är det någon som hyrt i USA med Ultimate Choice och beställt bilbarnstol på ”ursprungliga” bilen? Kan det vara så enkelt att man väljer en bil och hojtar till vid disken när man går dit med nyckeln att man lagt till en bilbarnstol i bokningen så hämtar de en?
 

GOTBound

Medlem
Är det någon som hyrt i USA med Ultimate Choice och beställt bilbarnstol på ”ursprungliga” bilen? Kan det vara så enkelt att man väljer en bil och hojtar till vid disken när man går dit med nyckeln att man lagt till en bilbarnstol i bokningen så hämtar de en?

Inte riktigt svar på din fråga men senast på MCO hade jag beställt en 7-sits SUV men blev hänvisad till Ultimate Choice PC delen på välkomst tavlan, trotts att jag beställt en specifik kategori för mitt behov och inte minsta möjliga bil för att få tillgång till Ultimate Choice(sen vad det blev av detta har jag postat i en annan tråd). Jag killgissar att du hämtar bilbarnstolen i Gold båset, men ta det för vad det är en killgisning.

EK
 
Toppen