Senaste nytt

Försenad flight, boardat men kvar på marken, vara proaktiv?

Jag har bokat BEG-FRA-ARN med Lufthansa. Sitter ombord på första benet nu men de säger minst 1h45 till avgång med anledning av strul med Air Traffic Control (i Frankfurt?).

Vad kan jag göra själv för att minimera förseningen till slutdestinationen? LOT flyger via WAW om ett par timmar, verkar inte vara kraftiga förseningar den vägen, kan jag höra av mig nånstans och be att få bli ombokad till LOT? Andra förslag?
 

palmen

Moderator
Om du ska bli ombokad till LOT så krävs nog att du inte har bagage incheckat.
Och i så fall måste du komma i kontakt med någon på Lufthansa som kan boka om till detta, antar att det kan vara lite svårt när du sitter ombord på planet.

Mitt tips är att du hör av dig till crew ombord och ser vad de kan göra, de kan definitivt komma i kontakt med folk som kan boka om biljetter om det skull ebehövas, frågan är ju dock om de gör det.
 
Tack, @palmen.

Crew var inte så hjälpsamma när jag frågade vad jag kunde göra själv, det blev så att jag satt kvar som de flesta övriga och lyfte drygt två timmar sent. Ytterligare två timmar senare gick vi in för landning, snurrade några varv, tog höjd och ställde in siktet på Köln/Bonn istället, flygplatsen i Frankfurt hade stängt helt pga drönare. Vi står nu och har tankat och ska om allt går som planerat göra ett nytt försök på FRA som tydligen har öppnat igen. Att min anslutning också var lite sen hjälper dock föga.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen