Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

aldrighemma

Medlem
Jag har återigen pratat med Preem och hade missförstått det hela. Det är endast EB korten som inte fungerar efter den 19e mars (alltså dubbeldippen ). Anslutna bankkort ger fortfarande 1 poäng per liter på obemannade stationer samt 2 poäng på bemannade.
Det låter ju lite bättre, då kvarstår bara det faktum att en rabatt av 2 EB poäng / Liter (cirka 20öre), inte är så mycket att skriva hem om...
 

JohanW

Medlem
Tror ni missuppfattat att dubelldipp var ett misstag. När jag anmälde mig till Preem var det följande:
1-2 poäng rabatt för Eurobonus. Anmäl kortnr och få detta.
Sen fanns det en återbäring som kom som 25:- checkar. Denna kunde man då byta mot Eurobonus poäng.
Därav dubbla poängutbetalningar. Sen om det ändrats i deras system och då blivit "fel" må vara hänt men att det alltid varit omedvetet tror jag inte.
Rätta mig gärna om jag minns fel.
 

samet

Medlem
Försökte dubbeldippa idag. Ogiltigt kort och sedan avbröts transaktionen.

Provade på en Preem där jag tankat ofta och vet att det funkar.

Så sötebrödsdagarna är över...
 

Frisk78

Medlem
Försökte dubbeldippa idag. Ogiltigt kort och sedan avbröts transaktionen.

Provade på en Preem där jag tankat ofta och vet att det funkar.

Så sötebrödsdagarna är över...


Samma för mig igår också. "Bolagskort ej giltigt" tror jag att det stod när jag drog Sas-kortet i terminalen. Vi försökte 3-4 ggr men sedan gav jag upp.
 

WTP

Medlem
Så igår fick jag samma. Trodde att jag inte drog kortet korrekt så provade på nytt och då fick jag frågan "Är det Eurobonus kort?"
Hon förklarade för mig att de fick ingen information från Preem och jag var inte den första som inte kommer tillbaka (men nu när jag har läst här så gör jag det ändå?!)
Hon nämnde ngt om att Volvokortet också slutade fungera...
 

Mangostan

Medlem
Har missat att dubbeldippen är död. Provade både Globen och Bredäng i Stockholm utan resultat. I och med det dör hela kalkylen för mig. Har använt Preem trots att jag har OK-kort med bra företagsrabatt, men nu är det inte längre värt besväret med bokföringen etc. Tråkigt när bra avtal försvinner. Hej då Preem.
 

Tongen2

Medlem
Samma för mig på obemannad i Sundsvall nu också. Ej testat bemannad dock men lär ju vara samma där.
Inte för att jag tankar särskilt mycket med de hyrbilarna jag bokat med Avis, äger ingen egen bil, men ändå trist såklart.
 

Frisk78

Medlem
Samma för mig på obemannad i Sundsvall nu också. Ej testat bemannad dock men lär ju vara samma där.
Inte för att jag tankar särskilt mycket med de hyrbilarna jag bokat med Avis, äger ingen egen bil, men ändå trist såklart.
Det är samma på Preem i Haga. Jag fick det bekräftat av personalen att just den möjligheten att dra Sas Eurobonuskort i terminalen är avslutat hos Preem centralt, så det ska med andra ord inte fungera på någon Preemstation alls.
 
Toppen