Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

lucasd

Medlem
Mina föräldrar ska åka med SK909 idag den 20 mars. Ser att LN-RKP just nu flyger från EWR till CPH. Stor risk att den åker tillbaka över Atlanten som SK909? Står fortfarande A330 i SAS-appen.
Svårt att säga. LN-RKH landade ju nu också på morgonen i god tid innan, så om inget förändrats gällande plan i appen och inget sker sista minuten så är det nog inte RKP.
 

JacobGBG

Medlem
Javisst är det så.

Men samtidigt så är det ett fantastiskt gnäll kring detta flygplan. Och är det så lite som skiljer mellan flygbolagen att det kommer ner till vilket flygplan som råkar flyga att man lika gärna kan ta ett annat flygbolag så varför inte bara flyga med det andra bolaget?

För många andra är det helt andra faktorer som spelar in såsom tidtabell, möjligheten att flyga utan byte, flygbolag som har personal med rimliga arbetsvillkor som har större betydelse.


Jag förstår inte vad du är upprörd över, är det något konstigt att folk har olika preferenser?
 

Kimmen00

Medlem
Javisst är det så.

Men samtidigt så är det ett fantastiskt gnäll kring detta flygplan. Och är det så lite som skiljer mellan flygbolagen att det kommer ner till vilket flygplan som råkar flyga att man lika gärna kan ta ett annat flygbolag så varför inte bara flyga med det andra bolaget?

För många andra är det helt andra faktorer som spelar in såsom tidtabell, möjligheten att flyga utan byte, flygbolag som har personal med rimliga arbetsvillkor som har större betydelse.

Men här är ju själva fokusen på flygupplevelsen. Jag förstår alldeles utmärkt varför man kan bli sur över ankungen. Det är inte vad SAS gör reklam för gällande C/Plus.
Samtidigt överlever jag att åka den med..
 

NTA

Medlem
Jag överlever också LN-RKP. Men jag ser mina flygresor lite som avkoppling och återhämtning då jag gör extremt många resor åt öst och tillbaka per år.
Så att hamna på tex RKP i en stol som är trasig är inte optimalt. Jag vilar hellre i C än på lediga helger hemma.
 

Agö

Medlem
Några av mina bästa flighter med sas har varit på RKP då crew brukar ge det lilla extra då de vet att den inte är helt 100.
Absolut. Senast jag åkte gav crew till och med 110 % i arbetet med att forcera ned och upp säten som låst sig. Skräp är vad det är.

RKP har verkligen struttat runt under mars och besökt Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Miami, New York, Beijing, Tokyo, San Francisco, Hong Kong och Chicago. En riktig trotjänare som naturligtvis gör sitt jobb. Så länge SAS kompenserar för den undermåliga kvaliteten är det helt OK.
 
Toppen