Senaste nytt

Jakten på Diamond (Semi live)

Tänkte göra en lite semi live rapport om den delen som till stor del kommer att göra så att jag om någon månad trillar över på Eurobonus Diamond.

Olika saker under mitt kvalificeringsår har gjort så att jag är väldigt nära att nå Eurobonus Diamond status.
Efter att ha hängt på BC några år så är man ju så “skadad” att ett sånt tilfälle kan man jun inte låta gå förbi...
Nej, jag flyger inte så mycket så att jag får ut något av den statusen, men jag behöver bara göra en liten milage run så går det i hamn. Och det är klart att jag vill vara Eurobonus Diamond och flyga lite extra för det :).
Flest plastkort vinner... :D

Jag tror dock ni är fler här på BC som förstår det hela, för när man föklarar för andra utan för denna svärm så kollar dom bara konstigt på en o_O
Det är samma sak när man förklarar att man har en hyrbil som man kör runt i några dagar fast man har en fungernade bil hemma, det är ju för poängen...
Alt att man betalar för en hyrbil men den står bara still på parkeringen.
Samma sak, dom kollar bara konstigt på mig o_O

Så efter att ha kollat lite i “Mialge run” och ställt lite frågor så fanns det lite bra alternativ.
Men vart detr landa i kommer imorgon när resan påbörjas, okristligt tidigt :confused: som en del brukar säga här på BC.
Men för mig som gammal bagare är det inte så konstiga tider.

Jag kommer dock inte åka med vändande plan.
Utan jag kommer stanna i landet ca en halv dag och är åter sent på natten.

Det blir så att jag ska åka och säga hej till min mor och syster som åkte på en liten semester idag, tisdag. Dom åker tillbaka på fredag.
Då blir det hela ännu mer av en kul grej, det blev även så bra att min mor glömde skriva på ett papper vi skulle behöva påskrivet.
Så jag kommer knacka på deras hotellrum på onsdag morgonen med förklaringen att hon glömde skriva på pappret :D.
Jag tror dom kommer bli ganska överraskade att jag dyket upp över dagen.

Så lite mycket text och inga bilder, men dom kommer under morgondagen.
Hoppas ni vill hänga med på ett hörn och tycker det är lite roligt och underhållande tidsfördriv :)
 
Last edited:
Ja då rullar vi mot Arlanda.
Det är skönt med värmare i bilen dessa mornar:)
20190320_041756.jpg
 
Det blev enklare och snabbare att ta bilen till Arlanda. Speciellt med tanke på tiderna jag startar och landar på Arlanda.
20190320_051440.jpg


Det var ett helt kontor som skulle på skidresa som tog upp större delen av diskar i business checkin, varför kan man inte bara hålla sig till en. Dom va dessutom inte direkt organiserade.
Var tvungen att gå till manuella för automaterna ville bara checka in mig till Oslo.
Detta trots att jag fyllt i alla uppgifter för bra länge sedan.

Sitter nu och väntar på att vi ska bli påsläpta på planet.
Det bär av till Oslo och därifrån till London.
Dock hinner jag inte prova SAS Guld loungen på Oslo pga kort anslutning.
 
Hejdå från Oslo och SK803.
Verkar inte finnas Wifi på denna kärra, så kommer åter när vi har landat och jag ska leta efter Heatrow Express.

Fick seat block även på denna. Dock inte hela raden, kan jag klaga och få EB poäng för det!? ;)

Gillar dock inte dessa säten. Betydligt tajtare för knäna jämfört med Neo tycker jag.

20190320_073556.jpg
 
Toppen